vrijdag 2 juli 2010

Wooooohw... how weird is this?

Ik ben klaar om even snel richting I te trekken...
Ze heeft me uitgenodigd om mee te komen bbq-en in haar tuin.
Al haar vrienden zullen er zijn and what's more.... haar liefje (die ik nog niet ken maar die intussen legendarische proporties heeft aangenomen... gewoon omdat ik zie dat hij haar gelukkig maakt)... die zal er óók zijn.

Ik ben een beetje moe.
Maar klagen dat ik geen tijd heb om een terrasje te doen met m'n I-tje en dan domweg niet naar hààr gezellige terras rijden, dat vind ik.. euh ja....euh.... ronduit dom.

Dus ik ben klaar om de deur achter me dicht te trekken ... wanneer..... PLOP!
Een knal.

Euh?
Knal?
IN m'n huis????

Feilloos trek ik naar de plaats waar het geluid vandaan kwam.

Twee flessen witte wijn had ik nog.
Niet zomaar twee flessen.
Twee flessen witte wijn van m'n liefje, vroeger in Italië... a great many years ago.
't Is een liefje dat ik niet meer mis, u mag dat weten.
Maar die twee flessen.... die waren van een wijnoogst waar ik zelf de druiven van had geplukt, lètterlijk.

Ik ben intussen al 14 jaar terug uit Italië.
Die wijn - artisanaal as hell - zal dus niet meer te zuipen zijn.
Maar wèg deed ik hem niet.

En zonet.... plopte de kurk van één van die twee flessen er gewoon uit. Tegen het plafond en terug naar beneden.
Weird..... very very weird.
Ik denk..... dat iemand me iets wil zeggen...
Al was het maar dat het tijd is dat ik me van die flessen ontdoe.
Of dat het pokkewarm was vandaag en de wrijving van de kurk tegen het flessenglas niet meer was opgewassen tegen de hete gisting binnenin....

Morgen ga ik toch eens proeven, met ware doodsverachting.

maar nu: even die bbq gaan checken :)

voor alle duidelijkheid: fles stond niet op de grond in m'n woonkamer.
Maar waar ze wél stond was niet foto-waardig :)
Stof moge getuige zijn van ouderdom wijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten