dinsdag 2 maart 2010

Me Tarzan, You Jane

(titel = copyright van Ils, met dank voor het gebruikrecht :))

Het is geen geheim, Olijf heeft een profiel op een datingsite. U kan niet beweren dat het aan u voorbijging want ik ga ervan uit dat u vorige blogs las.

Afgelopen zondag kreeg ik voor de tweede maal in een maand of zes een mail van een andere site, alwaar je gevraagd wordt een profiel aan te maken.
Tweede keer, goeie keer: Olijf denkt "waarom niet?". In het slechtste geval haal ik daar blogmateriaal uit en tover ik hopelijk een glimlach op eenieders gezicht.

Twee dagen af en toe piepen naar de site heeft me al genoeg opgeleverd voor een moppenboek, wat ben ik weer blij :)

Het nadeel aan de site, voor zover ik in m'n beginnelingen-stadium kan begrijpen, is dat je jezelf niet offline kan zetten terwijl je kijkt wat er aan berichtjes is binnengekomen.
Dat betekent meteen, dat terwijl je leest, nieuwe berichten binnenstromen omdat je plots erg present bent... Ach ja.

Een korte opsomming van recente berichtjes. U mag zelf oordelen of ik GEK was om daar niet op in te gaan.

Ali, een soort Zorba de Griek, compleet met supermoustache én gitzwarte froufrou.
- Salut
- Cava (geen vraagteken, geen cédille, dus ik neem aan dat hij me een virtueel glas Cava aanbiedt...)
- Possible sorti avec toi une café (alweer geen vraagteken, maar ik begrijp de algemene betekenis)
- (en deze vind ik prachtig:) Sutuplu
- Donne gsm parle avec toi

Basic language. Dat ik Nederlands als algemene voertaal gebruik, schrikt hem niet af om me in Freuns aan te spreken.
Veel "saarfetutten" maakt hij ook niet. Straight to the point.
Wél beleefd. Sutuplu moet - denk ik - s'il te plait zijn... maar ik zou me kunnen vergissen.

Dan is er Tommy.
Tommy ziet eruit als een fotomodel en is pas 25.
Intrigerend vind ik dat als jonge, goddelijk uitziende kerels zich wenden tot een 43-jarige mama.
- Ik zie er goed uit, vindt hij.
Olijf reageert nie.
- Of ik soms een meesteres ben?
Olijf is niet van gisteren en denkt te weten waar die vraag heen gaat, maar houdt zich nog even van den domme. Waarom hij dat meent te moeten vragen, dus?
Et voilà, ik word niet teleurgesteld, want:
- Je ziet er dominant uit en ik zoek wel een meesteres.
Na de vraag of ik weet wat een toiletslaaf is, hou ik het min of meer voor bekeken.
"Neen," zeg ik 'en not interested".
Hij dringt nog even aan OF had m'n antwoord niet gelezen.
Olijf scheept hem af en drukt op de blokkeertoets. :)

Ik zou die éne nog vergeten (naam behoort wél al tot het verleden) die in één korte zin vraagt of ik geïnteresseerd ben in een seksdate. Blokkéren die boel!

En om te eindigen in schoonheid, Eerlijke Danny.
Nee, Danny was niet z'n naam maar ook hier werkt m'n geheugen niet meer zo goed en eigenlijk toetteternietoe :)

Danny is een redelijk goed uitziende man.
Z'n openingszin (hoewel al vergeten) was stukken origineler dan de andere.
Op het ogenblik dat Olijf de zin leest, is Danny al offline. Olijf beslist toch iets te antwoorden, kwestie van te laten weten dat de zin gelezen was.
Enkele uren later blijken we gelijktijdig online te zijn.
Korte inhoud van het gesprek volgt.
Een beetje beleefde blabla en koetjes en kalfjes.
Plots onheilspellend "eerst moet ik je wat vertellen, misschien wil je daarna niet meer verder praten".
Ok, Olijf siddert en beeft al :)
- De foto is de zijne niet. Niet dat hij een lelijke drommel is, zegt ie, maar hij moet aan z'n privacy denken.
o.... k..... Olijf wacht de uitleg af. En die volgt.
- Hij is al jaren gehuwd maar echtgenote is na een mislukte gyne-operatie 100% frigide geworden. Leven al jaren als broer en zus. Hij zoekt een LAT relatie met nadruk op respect maar uiteraard ook wat hij mist in z'n leven.
...
Olijf toont begrip voor z'n netelige situatie maar bedankt voor het "aantrekkelijke" voorstel.
Minder begrip dan weer voor het gebruik van andermans foto. Weet die meneer dat zijn snoetje prijkt op een datingsite??? En dat die meteen door een aantal vrouwen geassocieerd wordt met een LAT-zoekende man?
Ik stel hem al die vragen niet. Zie er het nut niet van in.
Hij overigens ook niet, want na m'n "Ik heb begrip voor je situatie maar onze wensen zijn helaas niet compatibel" antwoordt hij heel sec "OK, het gesprek eindigt dan hier".
Alweer to the point.
Meneer was vrij snel "eerlijk", ik geef het hem na.
Maar het gebruik van andermans foto is helemààl niet eerlijk. Het is beschamend zelfs. Gebruik voor mijn part de foto van een giraffe of een wijds landschap (velen doen dat, merkte ik), maar NIET van een nietsvermoedend man hier ergens op deze aardkloot die niet weet waarvoor hij gebruikt wordt.

De wereld zit raar in elkaar.
Maar met deze wereld moeten we het wél doen.

Ils grapte: "Alleeeeez, dat je niet inging op de vraag voor een seksdate!"
Olijf's antwoord?
"Het hàd gekund... maar hij zei niet Sutuplu" :)

We kunnen er nog mee lachen.... da's wat telt!

3 opmerkingen:

  1. Gelukkigen zijn er ook mensen die toch wat te vertellen hebben in de virtuele wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. da's een doordenkertje...
    thinking thinking thinking ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey, you, nice woman ..
    waanna movie with me this weekend?
    sutuplu?

    BeantwoordenVerwijderen