donderdag 18 maart 2010

De lente is in 't land

Bewijs:
  • ijskreemkar klingelt door de straat
  • avondzon op weg naar huis geeft een eerste gevoel van lenteluiheid
  • tijdschriftje lezen buiten tijdens de middagpauze
  • eerste vlieg op m'n computerscherm....
Olijf heeft geleerd om content te zijn met petieterige dingen. Zintuigen open zetten en waarnemen.
Intussen kruipt de vlieg nog steeds op m'n scherm...

Ook anderen lijken te genieten van die eerste kriebels.
Anderen blijven dan weer hangen in vertwijfeling. Is het lente of is het dat niet?
Doe ik iets of doe ik het niet?
Olijf wil gewoon luisteren, kijken en afwachten.
Verwacht niets en hoop op het beste, zo denk ik erover.
Oefen in het laten zijn van alles en iedereen zoals hij/zij/het is...
En intussen kruipt de lente stillekes aan binnen.
Ik VERWACHT geen zon, maar ik HOOP wel dat die er komt

:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten