maandag 15 maart 2010

Achterstevoren Binnenstebuiten

Doe het eens op z'n Olijf's.... gewóón andersom.
Niet noodzakelijk een goed idee, u weze gewaarschuwd.
Maar soms wel leuk :)

Ziehier een blogje over een vrouw van middelbare leeftijd in een half afgewerkt huis.

Vanmorgen blogde ik over mijn huiselijke to do's.
Zo is daar de keuken, die niet fatsoenlijk kan geïnstalleerd worden vooraleer het raam in de voorgevel aangepast is.
Tja, geduld. Een ramenman te pakken krijgen die voor een "klein jobke" tijd wil maken, is niet altijd simpel. Bovendien moet je zo'n aannemer te lijf gaan met de nodige kennis van zaken of ze draaien je een raam in de nek waar je nadien spijt van hebt.
Ahum...

Nieuwe ramen zijn nog niet besteld, keuken dus ook niet.
Hoewel Ikea deze maand weer een niet te versmaden aanbodje lanceerde waarbij je zo'n 500 euro profijt kan doen. Olijf zal dus nog uit haar pijp mogen komen om hier tijdig op in te spelen.

Ik recapituleer: geen ramen, geen keuken.
Tot hiertoe alles nog duidelijk geloof ik.

Deze namiddag was gewijd aan een koelkastenjacht.
De jacht ging door familiale omstandigheden laat open, maar Olijf reed op de lange duur tóch richting elektrozaak.
Vandenborre al eens bezocht, dus die kon ik lekker links laten liggen vandaag.
Krëfel was de volgende concurrent.
Ter plaatse wapende ik me met pen en papier en schreef wat dingetjes op. Ik wil graag BEWUST kopen als het effe kan. De beslissing zou dus niet noodzakelijk vandaag vallen, zoveel wist ik bij m'n vertrek al.

Wat ik bij m'n vertrek óók wist, was dat ik een snood plan had.
Tien jaar geilen vond ik genoeg.
Tien jaar.... op een breed kookfornuis in inox.
Krëfel speelde in op m'n wens. Een prachtig uitziend ding had deze week m'n aandacht al getrokken. Een De Longhi alstublieft. Met m'n Italiaanse wortels liet het toestel me niet koud.
En de elektrozaak deed er zomaar even 200 euro van àf voor de gelegenheid.
Voor snelle beslissers, want eind deze week loopt de promo af.

Olijf trok met haar onnozel voornemen naar de winkel en hakte daar ter plaatse de knoop door.
Kopen dat fornuis!
En LEUTIG dat dat was!
Al was het maar omdat het verkoopstertje me "toevertrouwde" dat ze dat toestel ook zo graag zou kopen. En het dient gezegd: het was een ui-terst vriendelijk madammeke.
Ze leek me erg oprecht (niet omdat ze op "mijn" oven kwijlde), stond me bij met kennis van zaken en gaf me bij alle vragen een rechttoe rechtaan antwoord. Geen franjes, geen slinkse verkoopspraatjes. Gewoon de zaken zoals zij erover dacht.
Het kàn zijn dat dàt haar geheime verkoopstruuc is, zover ben ik ook mee... Maar ze deed het zó goed dat Olijf al verkocht was aan de verkoopster... kén je nagaan ;)

Allez bon.
Resultaat... Geen ramen, geen keuken, geen koelkast. Wél een superdeluxe extrabreed gasfornuis...
Doe het eens andersom en achterstevoren, why don't you?

Volgende week maandag wordt het geleverd. Kijk es aan... dan móet ik wel gaan koken en bakken en grillen en kip-aant-spitten...

Op weg naar huis sprong ik nog snel een andere elektrozaak binnen. Kwestie van m'n marktonderzoek te vervolledigen.
En wat bleek?
De keuze aldaar is niet bijzonder groot en de verkoper - nog steeds dezelfde als toen ik nog in een kinderwagen zat - is een slijmbal. MAARRRR. Ze hadden één koelkast die exact hetzelfde was als die in de Krëfel... alleen 120 euro goedkoper...
Olijf gaat dus nog heel even nadenken, want 120 euro zijn 120 euro...

Schluss.
I present you... my future cooker :)
(een kinderhand is gauw gevuld eh...)

Kwijlen is nog toegestaan tot volgende week maandag. Daarna houd ik het graag proper ;)

1 opmerking:

  1. Olijf was te laat... Ikea keukenpromotie liep af op 13/03...
    Ach ja, you win some, you lose some :)

    BeantwoordenVerwijderen