zondag 14 maart 2010

Foutjeeeeuuuuh !

"ZOMER!!!", denk ik afgelopen vrijdag, wanneer ik een blik werp op de buitentemperatuur volgens de boordcomputer van m'n wagen.

Het was me opgevallen, bij het naar huis rijden, dat m'n warme winterjas me te warm leek.
Een mens wordt dan al eens nieuwsgierig en kijkt naar de BC om de eigen gevoelsmatige gewaarwording empirisch vast te stellen. Een thermometer kan dat beter dan de doorsnee-mensenhuid, niewaar?

Edoch... 26,5° C leek me toch wat overdreven...
Foutje dus.
Alweer een toestel dat me in de steek gaat laten? Het kan erbij hoor, na de waterwarmer, ijskast en microgolfoven...

Eens thuis wou ik het even op de foto vastleggen. Na stilstand begon de temperatuur snel te dalen, hetgeen me doet vermoeden dat de motortemperatuur had meegespeeld in de zomerse waarden...

Intussen blijkt het euvel min of meer opgelost. Op zaterdagochtend na heb ik geen rare waarden meer gezien. Vanochtend zelfs even onder de auto gelegen om te constateren dat het loshangende draadje dat ik al een poos had zien bengelen, niets meer en niets minder is dan de voeler van de thermometer.... Dat ding hangt sinds vandaag terug vast, hoewel eerder provisoir.

Hieronder het bewijs van mijn misvatting.
Intussen wacht ik geduldig op de dag dat de gemeten waarden écht zijn. De dikke winterjas zal dan voor enkele maanden opgehangen worden op zolder.... vér uit m'n zicht :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten