dinsdag 30 maart 2010

Leren = groeien

Olijf heeft nog heel wat te leren in het leven.
Een paar daagjes in bont gezelschap zetten sommige "knelpunten" vaak nog wat extra in de verf.
"How to stand out in a crowd" is één van de werkpunten.

Zo stelde ik vast dat heel wat heren, of ik ze nu kende of niet, er maar niet toe kwamen om Olijf eens ten dans te vragen, daar waar de meeste aanwezige vrouwen reeds een "beurt" hadden gehad.
Je gaat dan weer even nadenken en vragen stellen.
Zie ik er (nog steeds) te nors uit?
Val ik niet op?
Ben ik te bescheiden?
Ben ik te bedreigend?
enzovoort enzovoort.

Het gaat er niet om dat je jezelf beklaagt, KIJKEN EN LEREN is de boodschap.
Praten met kenners is ook een goeie taktiek.
En dan leer je - bijvoorbeeld - dat je inderdaad naadloos opgaat in de achtergrond.
En je vraagt je af of dat goed of slecht is.
Of je er iets aan kan veranderen en indien ja, of dat past bij je persoonlijkheid en/of wenselijk is.

Je kijkt.
Je denkt na.
En je denkt nog wat na.
Je bekijkt één van de twee foto's waar je zelf op staat en je denkt "ze hebben gelijk"

(zeg nu zelf...als zelfs een gouden plissé-rok en dito nylons "het" niet doen...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten