zaterdag 2 februari 2013

To Whom it might concern....

Omdat ik met enige regelmaat hoor dat "ik (= niet Olijf maar spreker) gevoelig ben"
of "mijn voelsprieten alles oppikken"
en
omdat ik dat zonder meer geloof (waarom zou ik ook NIET, nietwaar?)

Omdat ik van mezelf hoegenaamd niet weet of ik gevoelig ben, dan wel uiterst ongevoelig
want
veel blijft hangen
maar veel stroomt ook weg en verder
zonder noemenswaardige sporen na te laten
(of tenminste geen sporen waarvan je wil dat anderen of jouw eigen (onder)bewustzijn ze terug vinden/vindt....)

Dààrom
en ook omdat het gewoon fijn is
en omdat ik het beloofde
maar vooràl omdat het uitgesproken zinloos is


een foto.
Of twee.

Voor degene die me vanavond aan de lijn had. Die ouderwetse. Waarin je praat. Echt prààt. Met stemmen. En zonder te typen.
U weet wel...
de TE
LE
FOON....
(opvolger als het ware van de telegraaf).....


een roze poedel, ja.
en een groene "gilet" met witte stippen....
iets op aan te merken?
;-)

2 opmerkingen:

  1. Beste mevrouw Olijf,
    Aangezien ik sinds enige tijd met veel genoegen uw blog volg, maak ik van de gelegenheid gebruik u er op te wijzen dat dit de tweede maal is dat hier zo'n gekleurde en getrimde viervoeter voorbij komt. Helaas ontbreekt de zoekfunctie, maar ge zult zonder twijfel weten om welke foto's het gaat. Wellicht bestaat er een mogelijkheid dat u stillekes lijdt aan de beruchte rozepoedelitis?

    Blijkbaar reikt mijn invloed zelfs tot over de landsgrenzen. Welnu, dan wil ik ook een foto van een dansende Olijf.
    Dus.
    's Kijken of je naast gevoelig (wie zei dat?) ook gehoorzaam bent. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lehti, liefje....
      Ooit heb ik die zoekfunctie hier eens geïntroduceerd en ze daarna meermaals uitgetest. Je weet wel, met zoekwoorden waarvan ik wéét dat ze op mijn blog voorkomen.
      Het ding werkte niet naar behoren
      OF
      ik ontwikkelde plots een nijpende onkunde om de zoekfunctie te bezigen.

      Dit maar om te zeggen dat ik het nutteloze aan het onaangename paarde ... en de zoekfunctie weer verwijderde.

      Je hebt me EINDELIJK door, trouwens.
      Overdag ben ik inderdaad een brave kantoorgangster/begeleidster maar bij het vallen van de avond word ik de verschrikkelijke PoedelDame, compleet met pomponstaart en alles....

      Ik ben dan ook niet gevoelig. Andere mensen zeggen over zichzelf dat ze gevoelig zijn en ik geloof hen zonder meer. Ik zeg het over mezelf al lang niet meer (heb ik het ooit wel beweerd???) omdat er overdag ogenschijnlijk niets meer blijft hangen aan m'n olifantenvel.

      Ik lach. En dat maakt mij eerder niet gevoelig. Zegt ze.
      U weet wel :)

      Ow... Dansende Olijf....
      Klein blogje volgt. Ik gehoorzaam u. In het licht van wat aan de telefoon gezegd werd. Ik kan dat :)

      Verwijderen