dinsdag 12 februari 2013

Stephen Fry ....................on Everything

vanavond toeval.
Na de voorbereiding van de wekelijkse spaghettisaus, een snelle en hopelijk gezonde kervel- en waterkerssoep en een babbel met zus, die nog steeds een beetje verloren loopt zonder haar dochtertje, ging YouTube open.

Ik herinner me niet meer waarom - een link van iemand anders waarschijnlijk - maar Tinternet - mocht u dat nog niet weten (....yeah right!...) - is slim. Op basis van m'n geschiedenis kreeg ik een aantal suggesties voorgeschoteld. In dit geval alweer een eerder oude geschiedenis. Stephen Fry and Hugh Laurie werden wel eens bekeken... een jaar of wat geleden geloof ik.
M'n oog viel op Stephen Fry on Everything

"Everything" is best wel uitgebreid, vond ik. Dus het intrigeerde me.
Een half uur lang. En het ging niet over everything maar toch over veel.
Dingen waar ik me heel goed in kan vinden.

Oh ja... en als ik dan tóch naar meneer Fry luister, dan zou ik best NU stoppen met bloggen.
Vanwege dat egocentrisch navelstaren. Hetgeen deze blog nogal bij uitstek is.
(neen, geen tegenspraak aub svp. een vleugje zelfkritiek/kennis op tijd en stond mag er best wel eens tussen :))

Maar goed. Ik hou het voorbestaan of einde van deze/dit blog (het begint te dàgen hoor... "dit" blog...) nog even in beraad :)
Misschien stop ik er wel mee wanneer ik altijd en dagelijks, zonder fout "dit/het blog" schrijf :) :) :)

Los daarvan nodig ik de nieuwsgierige en anglofiele kijker uit om een half uurtje v. rij te maken voor meneer Fry. Genen dommerik.....


De allerlaatste passage heb ik even uitgetypt.
Omdat ik die mooi vond. En er even stil van word.
OK, so I'm a wooss :)



The thing I would most liked to have known 
or be reassured about 
is that in the world, 
what counts more than talent 
what counts more than energy 
or concentration or commitment or anything else 
is Kindness 
The more in the world you encounter 
kindness and cheerfulness - which is its kind of its amiable uncle or aunt - 
[….] the better the world always is 
And all the big words – virtue, justice, truth – 
are dwarfed by the greatness of kindness

Geen opmerkingen:

Een reactie posten