zondag 3 februari 2013

Dansen en gehoorzamen.

Ik word uitgedaagd. Om te doen wat me wordt gevraagd.

Eerlijk is eerlijk. Het wordt me gevrààgd en niet opgedragen. Hetgeen betekent dat gehoorzamen nog geheel vrij is. Vrijblijvend dus. En dan doe ik graag wat van me gevraagd wordt. Of zelfs verwacht.

Of Olijf over de grenzen van het vrijblijvende nog steeds gewillig ja-knikt, blijft voorlopig een mysterie... zowel voor u als voor mij, dus wat dat betreft staan wij - u lezer ik schrijver- tot nader order op gelijke voet.

Zucht. Ik weet niet meer waar ik heen wilde.

Ach ja. Gehoorzamen.
Er wordt me gevraagd foto's te plaatsen. Van een dansende Olijf.
Ik wil wel.... maar kan niet. Zoals eerder geschreven, komt Olijf niet vaak op de gevoelige sensor (zelfs niet op de ongevoelige maar dat was een geheel ander verhaal :) )
Wat ik wèl wil èn kan, is foto's plaatsen van dansende mensen. Genomen met mijn fotoapparasie. Verder beweer ik, hopelijk overtuigend, dat ik daar wàs (anders zouden de foto's niet de mijne kunnen zijn) EN dat ik daar ook danste. Veel zelfs, gezien het relatief korte tijdsbestek.

Mocht iemand anders foto-materiaal posten alwaar Olijf in actie op te zien is, dan beloof ik plechtig een epiloog op deze post. Met foto. :)

Gelegenheid en plaats: Stadhuis van Antwerpen. Het schoon verdiep, naar het schijnt. Ik ben een cultuurbarbaar en doe momenteel niet veel meer dan het herhalen van wat andere mensen beweren in de hoop dat hun info correct is waardoor ook de mijne geloofwaardig blijft.
Stadhuis van Antwerpen dus. Voor de gelegenheid danszaal voor gepeupel als Olijf.
Bij nader inzien - en om te compenseren voor een blogpost die ik wou schrijven maar die ik nu tóch maar achterwege ga laten... maar ik kan het niet laten en ik geef u wèl de link mee - bij nader inzien geloof ik dat ik te kleurig (kLeurig, niet keurig...) gekleed was en daarmee een hint van obediëntie aangaf...
Aan/naar/voor wàt precies wéét ik niet - m'n favoriet kledingmerk waarschijnlijk? - maar ik hoop dat ik niemand beledigd heb.

Leuk bijverschijnsel is dat ik het niet over hem wou hebben maar dat hij op 1 of andere manier dubbel en dik figureert in dit stuk. Willens nillens zelfs.
Want hij is nu burgemeester van 't Stad. En er zal in het licht van besparingen en algemene opkuis één en ander verdwijnen van het cultureel programma. Als het van hem of zijn partij afhangt.
Of sport en dansen bij cultureel erfgoed worden gerekend, weet ik niet. Of het programma van 2013 al vrucht is van zijn beleid, weet ik evenmin. Feit is dat het gisteren plaatsvond. Met succes voor zover ik begreep.

En ik had het over gehoorzaamheid. Geheel toevallig ingegeven door een vraag "tot" en een gesprek dat enkele dagen geleden plaatsvond, heel privé en niet politiek getint. Dan vind ik het "grappig" dat uitgerekend de man waarover ik het NIET wil hebben, het woord obediëntie in de mond neemt.
Ha Ha dus, Olijf lacht
:)

Ook en fijn en "toevallig" als in "niet zo bedoeld maar het is nu eenmaal zo" kan een paar maar dansen als de man aangeeft hoe het moet en de vrouw .... ach ja... sta me toe... die obediëntie is toegedaan.
Waarmee de cirkel van deze post min of meer rond is
en ik kan overgaan tot het plaatsen van het visueel ondersteunend materiaal. Gehoorzamend aan de vraag om dat te doen.
Zoals ik zei in het begin: Ik doe het graag.  Dansen en gehoorzamen.


"op weg naar" heldere lucht en geen spatje regen. Allright!

de Suikerrui zoals ik die nog niet eerder zag. Heraangelegd. Mooi

Mooie.... luchters. Veel.... poetswerk :)

Olijf was here :)

tussendoor een biertje met Nadia. In de Reus.
Superblij dat ze van zó ver meekwam naar Antwerpen :) :) :)
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten