zondag 19 februari 2012

Feesboek nader bekeken

... maar ook niet té.
Het is laat. Alweer een stuk na middernacht. En Olijf is nog niet moe.

Een klein stukje FB-filosofie dringt zich aan me op.

Zoals:
  • al naargelang de taal die je standaard instelt - ontdekte ik onlangs - ontvang je al dan niet updates van een pagina die je in het verleden leuk vond. Alweer iets waar ik me ab-so-luut niet bewust van was. Tot een opmerking van een mede-vind-ik-leuker een antwoord opleverde van de FB-pagina in kwestie. Of hij z'n taalinstellingen al had bekeken. En dat z'n gemiste updates misschien dààr aan te wijten waren. Waarna Olijf de proef op de som nam, haar taalinstellingen even wijzigde en merkte dat inderdààd precies dàt het euvel bleek te zijn. Vlak daarna keerde ik terug naar m'n defaulttaal. Want - vond ik - die updates interesseerden me sowieso niet. :)
  • het gebruik van het wereldwijde smoelenboek is in ieder land verschillend. In wat ze schrijven. En hòe. M'n Italiaanse vrienden zijn veel stiller dan de andere. Of beknopter. Of cryptischer. Met gebruik van veel meer leestekens. Vooral de !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vreemd en intrigerend is dat. Dat mensen "in wezen" overal dezelfde zouden zijn zijn... maar ook weer niet.
    Het houdt me bezig.
Verder dan dit kom ik niet.
Zoals gezegd: het is laat.
En Olijf
die wordt stilaan dan tòch een beetje slaperig.

Morgen is er nog een dag. Met vrienden. Nog steeds het groepje uit Italië.
Die héél erg spraakzaam zijn. En gesticulatief (asjeblief... een nieuw woord speciaal voor u).
Is het dààrom misschien dat ze zo stil zijn op Feesboek? Omdat gebarentaal daar "niet van toepassing" is?

I wonder.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten