zondag 4 september 2011

Zondag 4 september: fingers crossed 2x

Het experiment verliep niet zonder botsen en bulten.
Een uur vroeger dan voorzien moest ik mama terug afhalen... bij het vijfde telefoontje hield ze't niet meer uit.

Geen onverdeeld succes, maar in Olijf's ogen desalniettemin een kleine overwinning.
Mama zag het niet zo. "Alles mislukt. Ik had er méér van verwacht." enzovoort enzoverder.

Daarna werd het zwaar. Maar goed... babysteps. Ik hou m'n vingers nog steeds gekruist voor de volgende poging.

Zo'n dagen - ik moet zoiets grif toegeven - kunnen zwaar gaan wegen. Vooral nu de dagen stilaan korter en kouder worden.... maar ik wil mijn zorgen wat dàt betreft niet eens gaan afwegen tegen die van mijn moeder.

...
en net dààrom was een onverwacht chatmomentje zeer welgekomen.
Skipper G liet zich online vinden... hetgeen Olijf een leuk detail vond.... maar Olijf hield zich koest.
Voor een "geboren" chatter als mijzelf is "koest houden" een inspanning die fenomenale proporties kan aannemen maar ik hield vol (pluim op m'n hoedje :))
Weet IK veel of Sujet G graag chat???

..
ewel..
blijkbaar wèl :)
Enthousiast verwelkomende groet, ruim een uur aan de praat en alweer een boel nieuwtjes wijzer.
Zoals dat dinsdag de dag des oordeels is. De (ingekorte) duim gaat dan opnieuw het water in... hetgeen niet onbelangrijk is voor enkele zeer nabije onderwaterjobjes.
Op zulk moment kan je niet anders zeggen dan fingers crossed en hopen dattie het niet verkeerd opneemt :)

Onbenulligheden als zuk'n onverwachte babbel maken Olijf's dag weer goed.

En "bewijzen" dat playing it cool pays off.
Nu ja... "bewijzen"...
Een mens ziet wat hij wil zien, zo eenvoudig is dat. En DIT is dus wat ik wens te zien :)
(verder hangt van deze stelling helemaal niets af, hetgeen me in een verrèkt comfortabele positie plaatst :))

Of zoals een onbekende ooit moet hebben gezegd (nadien opgepikt door meneer Wayne Dyer himself):
The way you look at things, changes the things you look at

Ik ondervind iedere dag dat dat een waarheid als een koe is, maar begrijp dat niet iedereen het daarmee eens zal zijn.
Toetterniettoe. Ieder zijn/haar waarheden.
Zolang ze onschadelijk zijn, is alles OK voor Olijf :)

door den band genomen (voor de Nederlandse lezer: over het algemeen ... :)....) was dit een goeie dag.
Alles kan altijd beter, maar gewoon goed was goed genoeg voor Olijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten