maandag 2 februari 2009

stilte na de storm

alweer enkele dagen niet geschreven. Het zat er niet in, dus kwam het er niet uit.

Waar zullen we het, om het goed te maken, dan maar eens over hebben?

Nieuwigheden?
Goh ja, nieuwigheden.

Vrijdag was alweer een grote dag voor me. Bon ja, "groot". Ik was in blijde verwachting.
Na een dracht van zo'n elf weken, kwamen ze... m'n zetels.
Ik had nog de tegenwoordigheid van geest om snel m'n oud salon op de foto vast te leggen voor een "voor en na".

Meteen maakte ik van m'n hart een steen en vroeg de meubelheren om het oude salon mee te nemen, als ze konden, als ze wilden...
Ze konden en wilden, dus dat was goed. Afscheid van oud salon verliep zo goed als ongemerkt. Het verdween stilletjes in de vrachtwagen. Ik wist dat het voor de vuilnishoop bestemd was, maar treurde er niet om.
Zelfs in de wetenschap dat dat salon mijn laatste twee jaren had meegemaakt, tot grote ergernis van...
Het ging weg en dat was ok.

Die dag, vrijdag, stak ik meteen ook een aantal herinneringen in een doos, letterlijk.
Oude zetels weg, dus ook kleine dingetjes weg... bij wijze van spreken. Ze zitten nog in een doos in een kast.
Maar misschien pleur ik ze wel eens helemaal weg, wanneer de tijd rijp is. En geen dag eerder...

Er staan dus nieuwe zetels bij me. Een fotootje ingesloten om het te bewijzen... tegen de sneeuw van vandaag :)

De sneeuw van vandaag maakte ook dat ik absoluut niet naar buiten wilde, toch niet met de wagen.
Ik maakte er een "gezellige" blijft-thuis-dag van. En bakte een taart, zowaar in echte huisvrouwstijl.
Het resultaat mag u bekijken.
Ik heb het ook geproefd, samen met een selecte groep "onpartijdigen".
Ze vonden het lekker :)


epiloog.
Ik zag zonet voor de eerste keer "Zonde van de zendtijd". Leuk Canvas-product.
Blijkbaar is dat al enkele weken gaande. De laatste maanden stond de TV bij me thuis enkel nog aan als achtergrondruis.
Vandaag keek ik écht nog eens TV.
Ik wijt dat aan m'n nieuwe zetels :)

4 opmerkingen:

  1. Je taart ziet er heerlijk uit. En je salon is lekker om in te zitten! je zit op het goede spoor! Dag meisje! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaaaaaaaaw, ziet er heel gezellig uit bij jou en die taart!! ... ben ik bereid mijn dieet voor te vergeten .... mag ik volgende keer ééntje van de onpartijdigen zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je bevalling! 't Is een mooi boeleke.

    BeantwoordenVerwijderen