vrijdag 27 februari 2009

over aantrekking

Stond op met een keelpijntje vandaag... oei oei oei, dacht ik... net nu ik een lang weekend heb, is ziekjes worden geen fijn idee.
Niet ziek genoeg om thuis te blijven (was overigens ook geen idee dat me bezig hield), maakte ik me klaar om aan een drukke werkdag te beginnen.

Eens op het werk, wachtte me een leuke, erg aangename verrassing.
Keelpijntje meteen vergeten :)

Sinds enige tijd was er iets waarvan ik dacht... dat zou ik graag hebben binnenkort.
In de zaak (jawél, kringloopwinkel!) had ik al eens (één keer!) gevraagd om ernaar uit te kijken. Mocht het binnen"vallen"... ik had zeker interesse.

Omdat ik het sinds het begin van mijn "ambtstermijn" nog nooit had weten binnenkomen, verwachtte ik er niet veel van. Zou binnenkort wel eens op zoek gaan in 't Stad, maar was ook niet meteen gehaast.
Had m'n "wens" geuit, wist in m'n hoofd precies hoe het eruit moest zien en liet het verder los.
Niet meer naar gezocht, niet meer over gezeurd... gewoon er even aan gedacht.

Groot was mijn verbazing toen "het" vanochtend op mijn bureau stond te pronken!!!
PRECIES zoals ik het me had voorgesteld! De juiste grootte, de juiste vorm, de juiste kleur. Enkel het materiaal (ik zou het graag eens in hout vinden) was niet echt wat ik zocht, maar what the hell... voor de rest PERFECT!

Zo blij als een kind was ik. Kon er een kwartier lang niet over zwijgen, bleef het altijd maar weer aaien, alsof ik een geweldige schat had ontdekt. De toon van m'n dag was gezet, hij kon niet meer stuk (ondanks het vele onverwachte werk dat me nadien tegemoet kwam).

Hier is "het"/hij/het/hij....


Een ereplaatsje heeft hij nog niet, maar dat komt eraan, net zoals een close-up van die vredige uitdrukking (nu nét niet gelukt wegens te weinig licht en een matig foto-apparasie)

Dàt, geloof ik ècht, heb ik dus "aangetrokken".
Ik wou het graag, maakte me lichtjes zorgen over de hoge prijs indien nieuw aan te kopen, wist precies hoe ik hem wou en besteedde er verder niet te veel aandacht aan. Het zou wel komen wanneer het kwam.
En het kwàm! Aan een erg billijke prijs nog wel... :)

Nu nog oefenen op andere dingetjes...
Op mensen lukt het niet zo erg, heb ik eens ergens gelezen... :)
Die hoop laat ik dus maar voor wat ie is, maar geen erg... de Buddha staat nu bij mij thuis en ik ben daar gelukkig om...

Een kinderhand is gauw gevuld :) :) :)

1 opmerking:

  1. :-) (lees: vredige smile vanuit een vuurtoren)
    ;-) (lees: ben zo blij voor jou)

    BeantwoordenVerwijderen