woensdag 4 februari 2009

Life is...

...what happens to you, while you're busy making other plans...

Herinner ik me uit één of andere John Lennon-song. Ik moet zo'n 17 of 18 geweest zijn, toen ik even een John Lennon-periode doormaakte.
't was nog op cassette te doen, toen.

"Imagine" was - mijn ietwat gevoelige en dromerige natuur aansprekend - uiterààrd een favorietje.
(als ik heel eerlijk moet zijn, vind ik het nog steeds een mooi nummer... en dankzij allerlei "foute muziek"-lijsten is het nu zelfs OK om zulks nog in het openbaar toe te geven).

De "Life is"-quote komt uit Beautiful Boy... op zich wat mij betreft niet zo'n gewèldig nummer, maar de zin is altijd bij me blijven hangen.
Hoe veel je ook plant, wat je ook voorziet voor je heden en toekomst... altijd gebeurt er wel wat om die plannen te doorkruisen.

Als leuke onvoorzienigheden je uitgestippeld pad kruisen, vin je dat niet erg... klopt?

Als het universum (om geen goddelijke namen te gebruiken) andere en minder leuke plannen met je heeft dan wat je zelf had voorzien... dan komt het erop aan stevig in je schoenen te staan.

Vandaag liet ik me weer even uit m'n lood slaan, maar ik werk dòòr. Zowel op het werk als aan mezelf.
Volhouden.

Ik herhaal 'em nog even: voor mezelf en voor wie er een boodschap aan heeft. Ik wil 'em echt laten doordringen.

Life is what happens to you while you're busy making other plans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten