maandag 16 februari 2009

kort filosoferen over vreugde en angst

Deze en vorige week ontdekte ik een nieuwe vreugde in m'n leven... of herontdekte een oude: dansen.
Dansen en lachen.

Een korte shop-uitstap was er ook bij, zij het licht aangepord door enkele vriendinnen die me herinnerden aan de supersolden.

En ik sta opnieuw regelmatiger in m'n keuken.

Interessant nieuws? Voor u allicht niet. Voor mij des te meer.
Ik merk dat levensvreugde stilaan terug z'n weg naar mij heeft gevonden. Het was een poos geleden en ik miste het.
Het is zover: ik voel het weer een beetje borrelen.
Fijn, denk ik...

en plots, terwijl ik wat huishoudelijk doe op m'n vrije dag, draait m'n brein weer op volle toeren.... een bijna-angst bekruipt me.
Goed, meisje, als je je terug beter gaat voelen!
...Maar wat betekent dat voor alles wat je achter je hebt gelaten?

Als ik me weer lekker voel, betekent dat dan dat ik alles vergeet?
Verdriet "vergeten" doe je nooit, maar maakt dat nieuwe licht gevoel het verleden minder echt nu?
Zal ik àlles vergeten? Goed en slecht?
En wil ik dat wel?

Neen, terug naar die zwarte, donkere dagen wil ik absoluut niet. Zinloos. Contraproductief.
Anderzijds, m'n verleden wissen alsof het nooit bestaan had, is ook niet mijn wens...

Hier moet ik even over nadenken.
Het is allemaal erg nieuw voor me.

Ik sta weer vaker aan m'n fornuis te "proberen". Leuk is dat wel. Nefast voor de lijn ook... dat wordt weer uitkijken...
Maar ondertussen, terwijl ik kook, stofzuig en dans, denk ik na...

3 opmerkingen:

  1. Verdergaan doe je wanneer jij er zelf klaar voor bent. Soms kan het je overvallen en overdonderen, maar niets wordt vergeten door een nieuw hoofdstiuk te beginnen. Je slaat de pagina om.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik luister naar Elbow. Het is al de tiende keer vandaag, denk ik. Het kan meer zijn. Waarschijnlijk zelfs meer. Hoeveel meer weet ik niet. De muziek voelt aan als een zweep die in slow motion diepe striemen in mijn geest geselt. Mijn hele zijn verscheurd in twijfel. Angst. Ik wil mijn hele zijn ver voor me uit schoppen en zonder omkijken de andere kant uit lopen. Ik wil weg, maar ik blijf.Ik ben de vluchteling op zoek naar onderdak. De luiaard in mij berust, verteert en boert voort. En luistert nog maar eens naar Elbow en Fugetive Motel.

    http://www.youtube.com/watch?v=X1TZ7eDgNDw

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haveel? ik meen je hand hierin te herkennen...
    schreef Haveel of het alter ego?

    BeantwoordenVerwijderen