dinsdag 10 februari 2009

Ik wou dat ik jou was

Hoorde ik zonet op de radio, op weg naar huis.
De eerste keer dat ik het hoorde, jaren geleden, klonk het me mooi in de oren, ... nu nog.
Enige verschil: nu geef ik er nog méér betekenis aan dan toen.

Voor wie het wil horen, hieronder een link. Een beetje een onnozel filmpje, maar handig om het Nederlands gemompel te ontwarren.

Veldhuis & Kemper: Ik wou dat ik jou was.

http://www.youtube.com/watch?v=MQXk0XkOtVI

met al dat naderend Valentijn-geweld kon ik het niet laten...

12 opmerkingen:

  1. My favourite for you little olive, by J. Hendrix .... never wish you're someons else ... you are beautiful ... inside out.

    Little Wing

    Well she is walking through the clouds
    With a circus mind that is running round
    Butterflies and zebras
    And moonbeams and fairy tales
    That's all she ever thinks about
    Riding with the wind.

    When Im sad, she comes to me
    With a thousand smiles, she gives to me free
    It's alright she says itss alright
    Take anything you want from me, anything
    Anything.

    Fly on little wing,
    Yeah yeah, yeah, little wing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je wel Lighthouse Girl, voor de mooie tekst.

    goh, het gaat er niet om om persé een ander te willen zijn... gewoon es een dagje ruilen, om te zien hoe het is als.... tja.... niet mij... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik wou dat ik jou was... dan had ik een 100%-gevoel, en dus ook geen wroeging...

    Ik liet een meisje wachten, ik liet een meisje staan !!!

    Ik weet 100%, ik voel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt mensen voor wie pijn nooit genoeg is. Pijn moet blijven. Helende wonden zijn geen optie. Je hebt mensen bij wie besluiteloosheid een manier is om geen banden los te snijden. Om geen heldere wijn te moeten schenken. Zout en vitriool als wapens. Het mes in de wonde. Een extra draai.Gewoon als zekerheid.

    Haveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb het ook gehoord, radio2 denk ik. zomer van 2003 vermoed ik...was dat een hitje. aandoenlijke tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het verschil tussen weten en voelen mag niet groot zijn.
    zo eenvoudig is dat...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ????? .... en ik die dacht dat Marc de broer van Sandra was .

    Het oud-lief is niet op de hoogte van mijn schrijfsels , misschien voor Valentijn ? ;-) , het ultieme geschenk ?

    Ik lees Haveel, knik en beaam .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. aan allen:
    dank voor de reacties.
    Een vriendelijk verzoek toch,
    laat ons hier geen schandpaal van maken.
    Dat was nooit mijn bedoeling en het doet me ook geen plezier, helemaal niet...

    Ik hou het bij: Valentijn en Volle Maan doen gekke dingen met ons allen, ja toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schandpaal ??? die vind ik niet . Een losse bemerking van Haveel , zelf toepasbaar op jou , op mij .
    Herkenbaar , ook Marc zijn opmerking, niets menselijk is me vreemd, er is dus geen oordeel.
    Gewoon, soms moet je het niet complexer maken dan het al is .
    De Valentijngolf .... ik buig hou mijn adem in en zorg dat ze niet over mij heen breekt , er waren anders ideën genoeg hoor .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Rafale: nog even adem in houden en dat Valentijngezwets is ook alweer achter de rug.
    Ik begin al af te tellen naar de lente :)
    Nog 5-tal weken?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Misschien een nieuw tellertje zetten Olijfje? Ik tel mee af naar de lente...ik voel het al kriebelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @mistsluier: heb je de vogeltjes al horen fluiten ondanks de bittere kou?
    Heb zelf ook nog aan een tellertje gedacht, maar ik val in herhaling :)

    BeantwoordenVerwijderen