dinsdag 24 februari 2009

bitter weinig te melden

behalve

vanochtend hoorde ik weer vogels fluiten, ... méérdere. Een mooi geluid, tot m'n overbuur z'n diesel pickup-truck in gang zette. Het overstemde meteen alle andere ochtendgeluiden :)

ondanks het grijze weer rook ik lente in de lucht: het heeft iets onbestemds, maar je kàn het ruiken.

op het werk hoorden we vanmiddag twee knallen. Alle deuren en ramen daverden even. Kort nadien deden geruchten de ronde dat er twee oude bommen zouden ontploft zijn, niet zover daar vandaan. Op weg naar huis vernam ik dat het ging om twee F16's die even door de geluidsmuur waren gescheurd, op zoek naar een Engels vliegtuig dat van de radiofrequentie was verdwenen. Na enkele minuten supersonisch vliegen, vonden ze het vliegtuig in kwestie terug. Foutje: de piloot had op een verkeerde radiofrequentie overgeschakeld...
Het foutje werd opgemerkt in minstens een deel van Oost-Vlaanderen en vermoedelijk het grootste deel van West-Vlaanderen... Dàt noem ik nu nog eens "onopvallend".
Les van de dag: ik weet nu dus hoe het doorbreken van de geluidsmuur klinkt :)

1 opmerking: