maandag 11 oktober 2010

Over Spinnen en Andere Mysteries

Terwijl het stoofvlees voor 12 op het vuur staat, vind ik nog maar eens tijd om te mijmeren.
Dat hèb je met stoofpot: veel tijd :)
Je moet er wèl éééééjfe bijblijven....

Intussen dus, stel ik me enkele vragen.
  • Hoe doet een vieze, vuile akelige huisspin het om plots dood te verschijnen in het midden van de woonkamervloer? Nergens een afgebroken spinnendraadje te vinden, nog afgezien van het feit dat die beesten mijns inziens naast het spinnen van een trechterweb nooit een draadje uit hun lijf toveren om doelloos aan te bengelen...
    Hoe dan ook, ze lag er, prima zichtbaar, pootjes netjes naar binnen opgekruld. Olijf, half vragend in gedachten verzonken, greep de stofzuiger et voilà.
  • Hoe werkt een wonderspons? Jaren geleden gekocht (tweemaal zelfs) en de laatste tijd gretige gebruiker ervan geworden. Geen zeep nodig, geen groen kraslaagje te bespeuren. En tóch verwijdert het vlekken waar ik met een gewone spons niet eens aan durf beginnen. M'n inox fornuis is er alvast erg blij mee: spic & span zonder krassen.
    Vermits ik me de vraag stel, google ik even snel. En zie, er zijn nog mensen die zich dezelfde vraag stelden...
  • Hoe oefenen enkele duizenden militairen (man én vrouw) hun march (marsj?) op zodanige wijze dat alle beentjes even hoog stijgen, alle voetjes precies gelijk en op één lijn de vloer raken en - wee o wee - alle gezichten precies dezelfde uitdrukking dragen?
    Los daarvan - of net niet - hoe krijg je zoveel mensen zo gek om dat überhaupt te doen, aldus aangevend dat ze hun lijf, leden én brein volledig ende compleet hebben overgegeven aan hun heerser?
    Laat die gelijke beentjes maar. Dat mysterie hoeft niet zonodig ontrafeld voor mij. Maar die schijnloos dode hoofden... dàt intrigeert.


bron: metro-online

  • Nobelprijs voor de Economie gaat naar een handvol wetenschappers die zich bogen over de vraag hoe het kàn dat er tegelijk zoveel werklozen en zoveel openstaande vacatures zijn. Ik troost me met de gedachte dat hun onderzoek "ongetwijfeld" niet enkel in België plaatsvond.
    Parce que, très franchement.... hier in "mijn" land wil ik het u ook zónder diepgaand onderzoek graag vertellen...
    Eerlijk is eerlijk: ik hoor zonet op het avondjournaal dat de heren wetenschappers een model ontwikkelden waarop heelder regeringen zich baseren om de werklozen aan de werkplaatsen te matchen. Dat kan Olijf niet :)
  • Hoe komt het, na ruim 20 jaar ongecontroleerd rijden, dat mij op één maand tijd twee maal de eer te beurt valt te worden aangehouden door de heren en dames politieagenten van de alcoholcontrole?
    Na alweer de S van Safe, wachtte ik op geheelonthoudende vriendin die dezelfde staalname onderging. Hoe doodt een Olijf dan de tijd? Juist... met een (onscherpe) foto van haar trofee :)

Zegt u het maar: onscherp foto of wazig zicht?
  • Waarom o waarom zie ik enkel halvegaren op Man Bijt Hond? Eens in de maand overkomt het me dat ik (een deel van) het programma zie of hoor. Keer op keer spelen dorpsgekken de hoofdrol.Ik zoek zelf het antwoord in de vorm van een vraag.. als je ervan uitgaat dat Man Bijt Hond een representatief staal neemt van de Vlaamse Bevolking en als je er nóg eens van uit gaat dat ook mijn toevallige bezoeken aan het programma representatief zijn voor de uitgezonden reportages... is het dan zó erg gesteld met ons land?
    Alternatief: normale mensen zijn niet interessant. Ergo: laat ons nationaal lachen met de idiotieën van de simpelen van geest?
  • Hoe doe je DIT?

Geen idee hoe een suggestie smaakt...


Voor vandaag hou ik het voor bekeken met m'n existentialisme.
Vanaf nu: stoofvlees nakijken en ?????

Alaaf :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten