zondag 31 januari 2010

A word of warning

Olijf plant een filmpje met I.
Fijn... alweer een poos geleden dat we elkaar zagen.

Ze schrijft me: "Kijk ernaar uit om je te zien?"
Ik denk met een glimlach dat dat "?" ongewild was :)

Na een weekje bergen, veel beweging en verder veel en vroeg gaan slapen (enerzijds wegens moe en anderzijds wegens een dood dorpje), kan een avondje film er best wel in.

Gisteravond op de bus kregen we ook een filmpje mee. Gratis ficatis.
...
en SJANS dattie gratis was!

2012 was het.
"Oh, fijn," denk ik "een film die nog in de bioskoop draait".
Oh oh oh.... wat een slechte film was dat!

De voorspelde ondergang van onze wereld... gedeeltelijk dan toch.
21-12-2012 gaat het gebeuren, tussen haakjes, dat einde van de wereld.

Zo goed als van bij het begin worden we geconfronteerd met openscheurende aardkorsten en wegzinkende wolkenkrabbers.
Dàt op zich is nog niet erg. De miljoenen dollars voor spectaculaire filmproductie moeten érgens heen, denk ik dan maar.
Wat me mateloos ergert, is dat ons heldhaftig hoofdpersonnage in allerlei vehikels op het allerlaatste nippertje over en tussen die onstabiel opengereten asfaltlagen en neerstortende gebouwen laveert. Ook met een sportvliegtuigje ontsnapt hij wonderwel aan allerlei neerstortende vuur- en rotsblokken...

Vanaf het eerste ogenblik, beste filmliefhebber, is de film on-voor-stel-baar ongeloofwaardig!
Storyline: zero.
Zelfs special effects: dikke vette nul!
Einde (wat ben ik verrast!): de voorspelbaarheid zelve.
Vergeleken met The Curious Case Of Benjamin Button, alwaar de speciale effecten zó speciaal waren dat je ze niet eens zàg, is deze prent een absolute blunder.

Eigenlijk verdient deze film zelfs geen bespreking, maar omdat ik u uw zuurverdiende centen wil besparen, besteed ik er een kleine blog aan.

Eén korte raad: NIET GAAN KIJKEN!!!! Zelfs niet als u nix anders te doen hebt, DOE HET NIET!
Het is een verspilling van uw tijd en geld.
Zelfs een verspilling van mijn (en - u zal wel zien, mocht u mijn welgemeende raad negeren - ook ùw) ergernis.

Voilà. Ik hoop dat de film van vanavond wél iets leuks wordt.
De filmcast ziet er alvast veelbelovend uit: George Clooney, Jeff Bridges (beiden behorend tot mijn topfavorieten), Kevin Spacey en Ewan McGregor.
Het wordt.... ach.... raadt u maar even.
Als ik zin heb, bespreek ik hem later wel ;)

2 opmerkingen:

  1. Merci voor de raad. Een vriendin van mij wou hem samen met mij kijken. Ik zal haar dat dus maar uit haar hoofd praten. Denk dat wij dezelfde smaak hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, lief schaap, 2012 is dé afrader van het jaar!

    Tussen haakjes, zondagavond-film was "The men who stare at goats".
    Ik vond 'em niet slecht, maar ook niet gewéldig. I vond het een rotprent, het is maar dat je't weet.
    En 't was een dure film ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen