zondag 31 januari 2010

Dat hebben we alweer gehad

Zo, lieve lezer… een week lang ben ik incommunicado geweest.
… Niet echt.
Zoals u heel even merkte, had ik kans om tinternet-verbinding te vinden.
Voor een pint of twee was de lokale café-uitbater zo vriendelijk zijn link met de virtuele buitenwereld ter beschikking te stellen.

Drie keer (gisteravond 3 uur wachtend op de bus inbegrepen) maakte ik daar de afgelopen week gebruik van.
Voor “moi” vind ik dat zéér OK ;)
Indien gewenst, had ik dagelijks m’n Emèsènnetje, Feesboekje en dies meer kunnen raadplegen, maar ik deed het niet.
In plaats daarvan heeft Olijf des avonds een boek ter hand genomen om vervolgens fysiek uitgeput en steevast vóór tienen de ogen te sluiten.

U krijgt van mij géén uitgebreid verslag van de snowboard-week. Als ik me niet vergis, hebt u daar … ehm… noppes aan.
Wat interesseert U mijn sneeuw-snobo-activiteit? Niets toch?

Ik vergelijk het met de morele (maar intern verder totààl onverschillige) verplichting om mee te kijken naar de drie uur durende diashow van uw beste vriend die na jaren hunkerend sparen eindelijk zijn avontuurlijke trip naar het verre en onuitspreekbare Hoepeliedoedelipopoulis kon verwezenlijken.
Tenzij u zélf die zeldzame veelkleurig geelgestippelde Paradijsvogel gezien hebt, maalt u niet echt om de tientallen kiekjes die hij daarvan nam (mét bijhorende commentaar omtrent gedrag, moeilijkheidsgraad en 5-stops onderbelichting om tóch maar dat ene paarse stipje mee te fotograferen…)…

Dus neen, of het zonnig dan wel grijs was, hoort u niet van me.
Zelfs de kwaliteit van de sneeuw en de pistes… u hebt daar écht nix aan.

Wat ik kwijt wil, alles wat telt – en wat u desgevallend niet eens hoeft te interesseren - is dat het weekje weg deugd deed.
Even niet werken, even niet alle avonden stomweg alleen thuis wegrotten, beetje koken en hier en daar afwassen voor drie… Olijf vond dat allemaal fijn.

Dàt wou ik even zeggen.
Dàt en … goh ja… een beetje visuele ondersteuning. U hoeft er niet naar te kijken :)

de kieker wordt gekiekt

twee maal zicht vanuit het appartementje

laatste dag op de sneeuw: vérse sneeuw :)

2 opmerkingen:

  1. Blij dat je zo genoten hebt en uitgerust terugkomt. Ik mis hier nog dat mooi fotootje van the terrible snow(wo)man :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. komt eraan, ik spaarde hem even op ;)

    BeantwoordenVerwijderen