maandag 11 januari 2010

Nog 'n film


Een week geleden haalde ik twee films.
Eentje hoefde ik niet meer te bekijken wegens op TV.
De andere bleef ik maar uitstellen tot het laatste ogenblik. Hoe dat precies werkt - een film halen en dan geen enkele avond echt zin hebben om ernaar te kijken - ik weet het niet.

Maar de films moesten vandaag terug. Eén weekje krijg je van de bib.
Vanochtend was dus gewijd aan snelsnel filmpje kijken.
The Curious Case of Benjamin Button - starring Cate Blanchett (die ik steeds gewillig verwar met Kate Winslett, pfuh!) & Brad Pitt (met niemand te verwarren, dubbel pfuh).

Iedereen zal die film wel al gezien hebben, veel uitleg omtrent de plot is overbodig.

Het leven, kansen en nogmaals het leven, daar gaat het zo ongeveer om denk ik. Alles verpakt in een wel zeer eigenaardig verhaal.

In Olijf vindt u geen begiftigd criticus, hetgeen me de vrijheid geeft om kinderlijk toe te geven dat ik de film graag gezien heb.
Tristesse en tegelijk hoop in het verhaal, onvoorstelbare special effects waar je je ab-so-luut niet van bewust bent (hoewel je je voortdurend afvraagt hoe ze Brad's gezicht op zo'n kleine lijfjes monteerden) en schitterende acteurs... vooral als je bedenkt hoe en waar ze dienden te acteren (zie special effects).
Yep, een hoop vakmanschap op een hoopje gegooid. Dat kan me bekoren.

Ik haalde er een paar dingetjes uit. Dat doe ik namelijk. Overal "dingetjes" uithalen, die me om één of andere reden aanspreken. Gedachten waarvan ik denk me te kunnen bedienen. Yep, andermans wijsheden, nooit de mijne.
Och... waarom zou ik het warm water telkens opnieuw proberen uitvinden?

Voor die dingetjes bediende ik me enkele keren van de pauze-toets, omdat ik ze wilde kunnen reproduceren alhier.
Ik ga er verder geen commentaar aan toevoegen. Lees mee en haal er uit (of niet) wat je wil.


(Miss Daisy) You never know what's coming your way.

(Mss Abott) ... So many things I'd change. I'd undo all my mistakes... I kept waiting, thinking I'd DO something to change my circumstances. Do SOMETHING.... Such an awful waste. You never get it back. Wasted time...

(Benjamin over vader) You can be mad as a mad dog at how things went. You can swear and curse to fates. But when it comes to the end, you have to let go.

(Benjamin aan dochter)
For what it's worth, it's never too late (or in my case: too early) to be whoever you want to be.
There's no time limit.

Stop whenever you want.

You can change or stay the same. There are no rules to this thing.

We can make the best or the worst of it... (I hope you make the best of it)

I hope you see things that startle you.

I hope you feel things you never felt before.
I hope you meet people with a different point of view.

I hope you're living the life you're proud of. And if you find that you're not, I hope you have the strength to start all over again...


"I never want to forget this moment"

1 opmerking:

  1. Hij staat nog altijd op mijn to see lijstje. Visje heeft hem bewaard om samen te kijken. Zal iets voor binnenkort zijn.

    Bij ons in de bib mag je dvd's 3 weken houden en tot 3x verlengen. In de grote vakantie zelfs 6 weken en dan nog eens verlengen. Al duurt een film zien maar hoop en al 2 uurtjes.

    Leuk vind ik dat ook, die quotes. Sommige zinnen blijven nog lang nazinderen in je hoofd he...

    BeantwoordenVerwijderen