donderdag 21 januari 2010

Prioriteiten


Al een hele week domineren twee items de nieuwsberichten.
Haïti is zwaar getroffen
en
AB-InBev zit met blokkades.

Haïti lossen we even op met wat hulptroepen, een radio-programma links en rechts en een gulle gift.
AB-InBev, da's een ander koppel mouwen.

Jef Klak riskeert zonder biervoorraad te komen zitten en gaat hamsteren. Colruyt en aanverwanten zitten (bijna) door hun voorraad heen. De bierpaletten staan leeg. Geen Jupiler meer, Stella Artois zelfde lot en ook Leffe en Hoegaarden geraken uitgeput.

Nu... Leffe ligt me nader aan het hart dan de rest, maar geen haar op m'n hoofd dat er deze week aan dacht om maar eens een flinke oorlogsvoorraad te gaan opslaan...
"Schat, snel naar de Colruyt! M'n Leffe is bijna op en ik kàn ab-so-luut niet zónder!"... en schat vliegt gezwind in de auto....

ja kom zeg mensen... waar zijn we mee bezig?
Is dit de essentie van de doorsnee-Belg? Geen bier, geen leven?

Stort u massaal op de concurrentie als het moet. Schakel over naar onvolprezen Australische wijnen, maar ga nu niet massaal stakers steunen, enkel en alleen omdat je een snelle oplossing wil voor je biervoorraad!
Akkoord... een winstgevend bedrijf dat gaat afslanken, een mens kan zich daar een heleboel vragen bij stellen.

Olijf blijft in dit geval wat op de achtergrond. Ik ben geen economicus, geen bedrijfsleider en dus op geen enkele manier expert, laat staan criticus voor hetgeen gebeurt.
Ik waag me aan geen partijtrekkerij, net zo min als ik ga roepen "de hulptroepen in Haïti lopen rond als kippen zonder kop".
Wat weet ik daar nu van?
Zou ik het beter kunnen? Nee.
Heb ik werkbare alternatieven? Nee.

dus m'n mening hou ik voor mezelf.
En ik ga geen extra bier kopen, niet in't klein en niet in 't groot.
En als de tapkranen in het café droog staan, dan bestel ik gewoon een Martini Rood ;)

Santé

2 opmerkingen:

  1. Santé Olijf! Ik drink ene mee, op het leven en een mooie toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schol eh meid :)
    Op nieuwe kapsels zou ik zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen