vrijdag 20 mei 2011

Schaduw!

Na jaren erover praten, denken, twijfelen, weer praten en nog wat meer denken
viel m'n oog vanochtend op "iets".

TE KOOP stond er in grote letters op.

Op weg naar huis vanavond stond het er nog.
Pinkers op, opzij gaan staan en aanbellen.
"Even informeren" zei ik.
Beetje kijken, beetje vragen... en er eens op gaan zitten.

"Mag ik nog eens terug komen met een vriend die hier wat meer van weet?" vroeg ik.
Dat mocht.

Vriend gebeld. Vandaag kon niet meer maar maandag zat er wel in.
Ok... op hoop van zegen wachten op maandag dan maar.
De verkoper wilde me geen optie beloven tot dan. Begrijpelijk.

Waarna ik telefoon kreeg van vriend. Bij nader inzien ging vanavond tòch...

Zo opgewonden als een kind op de vooravond van Sinterklaas reden we tezamen naar de plaats.
Ik testte. Hij testte. Ik luisterde aandachtig naar z'n mening. Als je er een expert bijhaalt, hoor je te luisteren.
Gelukkig was z'n oordeel positief.

Et voilà... een half uurtje later was de verkoopsovereenkomst opgesteld en het voorschot betaald.
Zò snel kan dat dus gaan.

Olijf hoopt op méér handelbaarheid met deze nieuwe aankoop. Meer weggebruik als de schrik me niet teveel in de ban houdt.

Ach ja... waar heb ik het over?
Een motor.
De chopper zal moeten gààn. Een BMW-tje heeft m'n hart veroverd.
Een "fiets" noemen de échten het. Dat las ik online en dat hoorde ik bij wijze van commentaar tussen vriend en verkoper.
Olijf moet dus leren fietsen :)

Foto komt pas wanneer de hele deal in kannen en kruiken is.
Zowel van m'n oude Shadow als van de nieuwe Scarver.

Fingers crossed X
Dat Olijf met haar impulsiviteit geen nieuwe stommiteit heeft begaan :)
Morgen rijd ik de Shadow nog eens naar het werk.
Beetje prematuur afscheid nemen.
En dan de koopjessites induikelen om m'n verleden te verkopen.

Gek zijn doet geen zeer, zeggen ze.
'k zal het u weten te zeggen wanneer het zover is :)

1 opmerking:

  1. Ik kijk nog alle dagen op van wat mensen zoal doen :-) Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft... voorzichtig zijn héè xxx

    BeantwoordenVerwijderen