maandag 2 mei 2011

Olijf's Yin en Yang

Zaterdagavond. Met een heel klein beetje moeite en veel enthousiasme vind ik een "slachtoffer" bereid voor een avondje salsa.
Het staat op een laag pitje de laatste tijd en dat heeft veel te maken met het feit dat Olijf momenteel cursusloos is, waardoor contacten vervagen en dansavonden minder frequent worden...

Maar goed, het slachtoffer is gevonden, we gaan er tegenaan gaan.
Gezien het mooie weer besluiten we onszelf eerst even aan te sterken met een hap-op-een-terras.
Voetgangerstunnel door, snel genieten van de gezellige drukte op het Sint Jansvliet, eten en dansen
Meer moet dat niet zijn. Olijf's Yin wordt al dansend opgeladen :)



Op de terugweg lezen we de poëzie op de muren van de Sint-Annatunnel. Schoolgedichtjes of iets in dien aard. Compagnon zoekt naarstig want z'n dochtertje hangt hiertussen, werd hem gezegd.

Olijf - enigszins gespeend van poëtische kennis en appreciatie - leest vluchtig mee maar stuit keer op keer op "wat anders". Dt-fouten... het is een misvorming. Hoe het precies komt, weet ik niet, maar m'n ogen vallen daar keer op keer metéén op.
Even vraag ik me af of het om zetfouten gaat (drukke drukker?) ofwel om een exacte weergave van de ingestuurde stukjes. Na verloop van tijd besluit ik dat het om het laatste gaat: me dunkt dat het de drukker (mocht hij er al aandacht aan kunnen besteden) niet toegestaan was om ook maar iéts te veranderen aan het origineel.
Mja....




dochtertje gevonden :)
Om halfdrie in de ochtend mag je overigens niet hopen op een rustige terugtocht naar de wagen, zoveel stellen we vast.
Verboden ... te roepen, te zingen of rumoer te maken... OK... genoteerd :)


We beëindigen de dag met een nieuwe "date"... toertje moto op zondagnamiddag... na een moto-stop van bijna twee jaar.
...
Olijf is lichtjes nerveus bij het begin. Ga ik m'n "beest" nog de baas kunnen? Zullen er geen "malheuren" gebeuren?
M'n zelfvertrouwen op dat vlak heeft een stevige deuk gekregen na de commentaren die de liefhebbende ex destijds meende te moeten geven... stom voor een volwassen vrouw, I know, maar kijk... soms wil je de meer ervarenen best wel geloven.

Voor een eerste keer wordt het een minitoertje in de buurt, uiteraard onderbroken door een terrasje én afgerond met een etentje uit.
M'n nieuwe motomaatje was geduldig. Bochtige baantjes in rustig tempo, aandacht voor een mogelijk angstig volgende Olijf... rust rust en nog eens rust.

Ik merk dat ik het beter doe dan gevreesd. Ik merk dat veel afhangt van de rust van de motomaat...
Terwijl ik gaandeweg blijer en blijer word om wat ik nog kan, vliegen m'n gedachten af en toe terug naar het verleden.
Ik herinner me hoe ik met de dag meer en meer gespannen raakte bij de gedachte aan een motoritje met het lief. Omdat ik niet snel genoeg was. Of niet zwierig genoeg. Of niet kort genoeg bijbleef. Omdat ik als chauffeur "overduidelijk" ontoereikende capaciteiten had maar ook als achterzit niet kon tippen aan het vorig lief...
Kritiek van links, kritiek van rechts, maar àltijd - dat móest ik geloven - met de "béste" bedoelingen.

Oh boy, wat gaat een mens dat naderhand toch ànders bekijken.

Olijf deed het bijlange niet slecht gisteren. Een ervaren motomuis zal ik nooit worden, zoveel weet ik óók. Maar de Olijfmobiel werd netjes onder controle gehouden.
En Olijf zelf.... die maakte met de "stoere" outfit weer éven contact met haar Yang :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten