zaterdag 14 mei 2011

Bologna 4-9 mei

Olijf heeft een plan ten uitvoer gebracht. Dat gebeurt veel te weinig.
Twee jaar zitten kwijlen op de idee om een Jovanotti-concert bij te wonen... en die kerel vertikte het om tot in België te komen met z'n toer.

Met de nieuwe cd zat een concerttoer er wel in, dacht ik zo, en de zoektocht startte...
'k Ontdekte dat hij op 5 mei in Bologna zou "staan"... dus daar wou ik ook staan.
Meteen een verdomde goed excuus om eindelijk m'n "ouwe" duikvriendinnetje nog es op te zoeken. Samen met haar zette in ik het verre 1992 m'n eerste onderwaterstapjes. Het is te zeggen: toevallig besloten we beiden, zonder elkaar voorheen te kennen, terzelfdertijd dat we "rijp" waren voor de onderwaterwereld... en dààr, bij Sub Olympia, leerden we elkaar kennen.

1992.... Volgend jaar kennen we elkaar 20 jaar. Je mag niet gaan denken dat je oud wordt als je een vriendschap 20 jaar oud kan noemen...

Vriendin H was blij met het nieuws dat ik zou "binnenspringen". "Vijf dagen?" zei ze, "maak er gerust een maand van, ik heb je graag hier!"
Hmm.... een héle maand was niet realistisch, zelfs een Olijf weet dat, maar we zouden het beste maken van de 5 daagjes.

En zo geschiedde.
Verslag volgt in etappes.

1 opmerking: