vrijdag 4 februari 2011

Valentijd (Olijf verwacht in aanloop nog sequels op Valentijd)

1u33 in de nacht.
Olijf kan niet slapen... ondanks inmiddels oude truucjes om de slaap te vatten.

Er is iets wat me ... perturbeert...
Nu móet u zien dat ik zonet de Hollandse TV heb opgehad.... "perturbeert".... potverdorie nog es aan tóe zeg...

In vorige post liet ik me nog even gaan omtrent plastic dromenmakerij.
In m'n verwoede pogingen om de slaap te vatten - ondanks die verdomde perturbatie dus - staat de televiesie nog wat aan.
Deze keer mét sleeptimer, zodat ik niet meteen om 3u47 hoef wakker te schieten van één of ander schril geluid in het midden van de nacht.

Ik zap.
Alwéér valt m'n oog op plastic.
Eén of ander heerschap, blond van haar en duidelijk van de homofiele variant, met keurig geschikte krulletjes op het voorhoofd en de slapen (netjes vastgekleefd met ongetwijfeld tónnen haarlak) en vééls te hoog weggeschoren bakkebaarden.
Ik denk... "Nee, blond is m'n type niet en afgeborsteld óók niet"

De plastic homo-Ken-Barbiepop zit in een hoekje met een kerel, lichtroze achtergrond met rode hartjes....
Néééééé... asjeBLIEF geen Valentijn-gekte...
helaas pindakaas... WEL Valentijn-gekte.

Er wordt wat over en weer gepalaverd. Plastic-Ken staat een videoboodschap te wachten.
Het blijken "wijze" woorden te zijn van Paul de Leeuw, homo extraordinaire bij uitstek.

...
Paul de Leeuw kon me indertijd vertederen met z'n regenboogliedje maar heeft sindsdien een boel van z'n pluimen verloren bij Olijf.
Ik weet het niet. Het heeft wat met BN-arrogantie te maken denk ik.
Hoe dan ook... Paul DL wauwelt wat over een ex-liefje uit het verleden, de twijfel of Plastic-Ken dat destijds was en méér van dat moois.
Ken (tussen haakjes: hij schijnt Rogier te heten... wie hij ook moge zijn) is zéér duidelijk op z'n ongemak. Zéééér duidelijk!

Ik geloof dat ik naar de Ma-Di-Wo-Do-Vr-show kijk. Uittreksel: All you need is....

Tja...
Om één of andere reden heeft Paul DL het grappig gevonden om een mede-homo voor schut te zetten voor miljoenen nederlandstalige kijkers met z'n twijfelboodschap over een maandendurend slippertje waarbij hij het nóch destijds nóch nu de moeite vond om zich de naam van toenmalig vriendje te herinneren.
Plastic-Ken ontkent in alle talen (en ik geef hem geen ongelijk)

Het blijft me met verstomming slaan hoe affectie (het L-woord durf ik op dit punt zelfs niet meer te gebruiken) dezer tijden zo goedkoop is geworden.
Hap-slik-weg-gedoe

en als het effe kan...

nog en plein public ook

ter vermaak van u en mij, onnozele kijkers....

Écht hoor...
het gaat aan mij voorbij
hoe dit kan.
Hoe en wanneer dit vermaak is geworden.

Paul, joh...
wat mij betreft
zit je er volledig naast.
Lààt de modale kijker het dan maar vermaak vinden..
Olijf bààlt.
Stevig.

...
en vraagt zich af of de slaap vannacht nog wil komen
met zoveel wansmaak.

...of hoe één en dezelfde kop zulke verschillende reacties kan losweken.
Olijf hééft het niet zo voor blote spot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten