dinsdag 22 februari 2011

Actualiteit

Er komt een nieuw boek uit waaruit blijkt dat onze koning een onechte halfzus heeft.
So what? Boooooooooring!

Sophie, zestienjarig meisje dat vorige week werd aangereden en overleed, wordt begraven. Haar dader is intussen gekend. NIET omdat hij zichzelf aangaf, maar omdat een garagist een auto meende te herkennen die compatibel was met het verhaal...
Hij dacht dat hij tegen een paaltje was gereden.... was zijn uitleg.
Maak dat een ander wijs.
En dan plakt dat verhaal een héle week in het nieuws en blijft meneer denken dat hij tegen een paaltje aanreed???? No bloody way, daar vang je deze vlieg NIET mee...

Libië: Muammar Kaddafi wil niet opstappen. Een heel volk schreeuwt dat het hem niet langer als leider wil en hij zegt Njet....
Je moet het kunnen: weten dat je land niet achter je staat en toch met de vuist op tafel blijven slaan.
"ik blijf tot de laatste vrouw, de laatste man, de laatste kogel"
Wel wel wel.... is hier sprake van enige zelfverheerlijking? Alle landgenoten dood omdat jij geen zin hebt om je luxepositie op te geven?
Wanneer gaan de heren dictators es beseffen.... "tiens, ik heb al 30 jaren ongestoord m'n zakken kunnen vullen ten koste van 90% van de bevolking... tis mooi geweest.... time to cut my losses".
NOPE
Ze willen BLIJVEN zakkenvullen en bloedvergieten.

Deze vond ik ook mooi...
De Westerse landen hebben hun steun aan Kaddafi opgezegd. Schitterend. Moedig zeg....
Mij lijkt het eerder een actie in de trant van: mja.... gaan lopen terwijl het nog kàn, vooraleer er allerlei schandalen de kop opsteken.
We zullen het vandaag maar niet hebben over wapenhandels in allerlei richtingen of miljoenendeals met dictaturen....
Pfffff....

Neen, we kunnen niet op z'n Amerikaans "ten oorlog" trekken. Dat lost ook niets op.
Maar ik sidder en beef bij de gedachte dat onze Westerse Regeringen maar wàt graag een oogje toeknijpen wanneer er deals te sluiten vallen om daarna met de staart tussen de benen te gaan lopen wanneer het wat heet onder de voeten wordt.

Ach, politiek. Nooit wat voor gevoeld. En hoe ouder ik word, hoe minder het me wat zegt.

Of het Kaddafi was of een andere oen, ik herinner het me al niet meer.
Gisteren hoorde ik op het nieuws: "Wij zijn Egypte niet. Wij hebben OLIE".

Olijf leeft naar de dag dat de OLIE óp zal zijn (en wij domme westerlingen hopelijk ver genoeg staan in onze eigen stroomvoorziening om daar geen ene moer meer om te geven).
Waar staat meneer de OLIEbaron dan?
Me hopes.... stevig in de kou.
Nèh. En meer wil ik daar nu niet meer over kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten