maandag 7 februari 2011

ons "best"

Dit kan niet meer... zoveel negativisme.
Dus hier Olijf's poging om wat licht in de duisternis te brengen.

Het gebeurt niet vaak, maar ALS het gebeurt, dan vindt het grondig plaats.
Olijf sloeg aan het rekenen.
De internetrekening, de telefoonrekening, de gsmrekening.
Wat konden de oude facturen me vertellen en hoe kon ik dat relateren naar mogelijke (pakket-)aanbiedingen?

Olijf is Proximus- en Base-klant. Gecombineerd met een eeuwenoud abonnement bij Belgacom.
"Dat kan beter" dacht ik, EINdelijk...
Na jaren twijfelen en los redeneren, zette ik me eindelijk aan het rekenen.

Ik bekeek Proximus en ik bekeek Base.
Eerst op het internet.
Daarna hefte ik m'n luie k*nt op en trok naar de desbetreffende winkels voor "nadere toelichting".

Proximus slash Belgacom willen me natuurlijk houden maar het liefst zonder daar enige moeite voor te doen. Story of my life dus. Als het maar geen moeite hoeft te kosten om Olijfje in the picture te hebben.... en dat maakt me al bij voorbaat een beetje allergisch.
Dat betekende "dus"...
  • pakket telefoon, gsm, internet + digiTV
  • of pakket telefoon, internet + digiTV
voor een flink uitgekiende som.... daarbij rekening houdend dat je de "gratis" digiTV maar hebt op één TV. Als je er twee wil, betaal je bij OF heb je een toestel zonder signaal.
OF je behoudt je kijk- en luistergeld en daar gààt je besparing....

Dat Olijf geen digitale TV wil, is geen probleem.
De prijs blijft dezelfde, al is de besparing dan miniem.
Kous af. Daar moest ik het mee doen...

"Not good enough" dacht ik. "OP naar de concurrentie".
Base biedt me iets aan wat aan m'n verwachtingen zou kunnen voldoen. En terwijl ik sta te luisteren naar de zeer kundig ogende vrouw, valt m'n oog op de gsm-provider-opties.
Ook daar krijg ik een uitgebreide uitleg.
Dingen als "onbeperkt" of "gratis" vervullen me altijd meteen met ongeloof, maar goed... na wat extra uitleg keer ik huiswaarts om nog een paar dingen te checken.

Wat heb ik de afgelopen 12 maanden betaald? Hoeveel minuten beltijd en hoeveel smsjes heb ik daarvoor mogen gebruiken?
Wat biedt de concurrentie voor die som? Hoe kan ik dat vergelijken? Hoe vaak zat ik óver hun aanbod smsjes-in-de-prijs-inbegrepen en hoe vaak zat ik eronder?  Wat als ik een zwaarder pakket zou nemen?
enzovoort
enzoverder.

Kort.... er kwam de betere huis-tuin-en-keuken-statistiek aan te pas, nog nét niet met foutenvlaggen....
M'n conclusie viel.... De concurrentie zou me met m'n huidige bel-en smsgedrag minstens 133 euro per jaar besparen. En dan heb ik het nog niet over de vaste telefoon + internet waarbij het Belgacomabonnement (lees: maandelijks 19 euro) integraal wegvalt. Zelfs een kind kon hier de massale besparing zien.

Vandaag heeft Olijf de opdracht tot overdracht gegeven.
Vanaf ???? februari is "moi" integraal Base.
Dat is bijna werelschokkend nieuws, vermits ik sinds m'n eerste dag als alleenwonende Belgacomklant ben. En sinds m'n eerste gsm-dag Proximus....
Nu niet meer dus....
oftewel... Binnenkort niet meer.

ok ok...
sommige proximusvrienden zullen wat meer uitgeven aan hun gesprekken met mij... voor zover ik proximusvrienden héb!
Mààrrrrr... ik hoef andermans rekening niet te maken, juist? Ten huize Olijf gaat het om MIJN rekening.
Zodus......


Change!

en dan heb ik nog nix gezegd over m'n nieuwe ramen die, volgens mevrouw ramenplaatser, vanaf 16 februari geleverd zullen worden.
Nieuwe ramen, nieuwe keuken....
Lonken nadien nog nieuwe trap, nieuwe deuren, nieuwe plinten, nieuwe muurkleurtjes..... het wordt een duur en druk jaar.

Maar verandering is nodig. Indien niet intern, dan toch extern!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten