woensdag 2 juni 2010

Zeedijk

Gekke dag vandaag.
Hij begint met een berichtje op FB van N.
"Een fijne feestdag vandaag!"

Ik kan niet volgen.
Weet alleen dat ik vandaag niet in feeststemming ben. Niet down in the dumps maar ook niet bepaald lacherig.
Wat moet ik vieren? Twee jaar "verlost"?
Niet echt... het hàd anders mogen zijn.

Blijkt dat het nationale feestdag zou zijn in Italië... weet IK veel :)
Lief van N dat ze aan me denkt.
Ik moet maar niet zo stom diep nadenken.

Verder: het werk staat in het teken van een nieuw te openen winkel. Alles moet plots in een stroomversnelling.
Nadenken over inrichting, kleurtjes, stofjes, meubelen.
Offertes vragen links en rechts, mailen, bellen, lopen, rennen.
Tussendoor dagelijkse kleinigheden onder handen nemen.

Het gaat, het houdt me bezig.

In de namiddag ga ik op zoek naar toegelaten kleuren. We hangen vast aan een kleurenschema en Olijf rust niet vooraleer ze de correcte kleur gevonden heeft. En die vindt ze ook...
Op weg naar de kassa passeer ik testers. U kent ze wel, tubetjes kleuren om te voorkomen dat je met liters en liters verf thuiskomt.... die nergens op lijkt.
M'n oog valt meteen op twee kleuren. Gewoon omdat ik ze graag zie.
De namen staan me ook aan.
Het zijn meesters hoor, die verffirma's. Kiezen inspirerende namen. Ze weten wel dat de juiste naam al de helft van de verkooppitch is.

Olijf haalt het fotoapparasie boven.

U mag met me lachen.
Ooit zàl ik aan zee wonen.
No doubt about it.

2 opmerkingen: