zondag 22 januari 2012

TV en snoep

Het snoepreisje.
Waarover later meer... maar het ging - inderdaad laggiù maar niet zó giù als gewoonlijk.
Richting Zuiden... maar "slechts" tot in de Alpen.
In de sneeuw.
Waarover later meer... dus :)

een dag of 9 zonder TV en zonder Tinternet... hoewel beide voorhanden waren.
Enkel Olijf besloot om er - voor één keer eens bewust - geen gebruik van te maken.

Waarna je thuiskomt, de reiszak leegmaakt, één en ander in de wasmachine propt en vroeg in bed kruipt om wat verloren slaap in te halen.
En - als single màg je dit doen -  de TV aan zet.
Om te ontdekken dat het weer DIE tijd van het jaar is. De aanloop naar 14/2. Met obligatoir de ene na de andere romantische komedie. Over hoe het moet of hoort te zijn. Compleet met aanzwellende muziek en hartstochtelijke omhelzingen.

En "je" tijdelijk weer een ongemakkelijk gevoel krijgt.... over wat het is dat je wil, of niet wil.
Hier en daar een flashback  naar mooie en minder mooie herinneringen.
En nogmaals de vraag: wéét ik het nog wel? Wat ik wil? Of hoor te willen? Of hoe het moet? Of hoort te gaan?

Eens de eindgeneriek volledig uitgedraaid, blijven enkele gedachten stand houden.
Eén: Films "in het licht van" Valentijn "horen" niet echt, maar ze zijn er wel.
En twee: Nope.... Olijf - vandaag theorie 1 en morgen theorie 2 - die weet het écht niet meer.



Morgen is het mama-dag.
En met een beetje geluk: bioskoop-met-mama-dag.
Wàt we ook kiezen: voor ons beider welbevinden zijn romantische komedies heel even te mijden....
Wat niet betekent dat het geen mooie dag kan worden.
Dat is Theorie 3.

Et voilà: Olijf is weer thuis.

4 opmerkingen:

  1. Welkom terug! Ik wist zelfs niet dat je weg was, wegens zelf nooit thuis. Geniet van de mama-film-dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. laat maar eens weten wat je ging bekijken! Welcome back, ik heb je gemist, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi stukje.
    Voorlopig heb ik zelf nog niet veel gemerkt van de aanloop naar Valentijn. Romantische films spelen ze sowieso veel op tv.
    Ik ben onlangs naar 'We need to talk about Kevin' geweest, absolute geen vrolijke, romantische film, wel een goede. En voor sommigen misschien wel een goed medicijn tegen het idealiseren van relaties en kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dankjewel Meisjes, voor de welkom terug :)
    Eén dezer kruip ik nog wel terug in m'n toetsenbord voor een (kort) relaas. Voorlopig startte ik m'n laatste vakantiedag heel erg lui.... en gaat de rest van deze maandag naar klusjes allerhande.

    @ Lies: Welkom alhier! Trek je vooral niet teveel aan van occasionele denkerijen. Eén en ander verschijnt hier wanneer het me niet de moeite lijkt om daar een live-gesprek mee te beginnen (of verstoren). Blogs hebben soms hun nut op die manier.
    Overigens.... alles gaat over. Altijd :)

    BeantwoordenVerwijderen