woensdag 11 januari 2012

11/1/2012

eet olijf een bord pasta
voor de pc
met saus uit de diepvriezer

die waarschijnlijk nog door m'n pa werd gemaakt.
Een beetje zout.
Bizar, zo'n ding.
...
1 jaar + 1 week na datum
....
en ik weet met stellige zekerheid dat de laatste weken van z'n leven geen pastasaus meer werd gemaakt.

dus ja
de saus is oud.
TE oud voor menselijke consumptie.

Maar ik maak me sterk
dat ik sterk ben
en er dus nix aan zal overhouden
tenzij een plotse verhoging van m'n zoutspiegel.

mja....

1 opmerking:

  1. Dat zijn de fijnere maaltijden. Ik maakte het twintig jaar terug eens mee. Vierden we vakantie in een huis in Duitsland. De moeder des huizes was kort ervoor overleden. Of iets langer geleden. Aten we jam bij het ontbijt, door haar gemaakt. Het was een rare gedachte. Tuurlijk lezen we ook boeken, zien we ook films, luisteren naar muziek van mensen die er niet meer zijn en toch, omdat het eenmalig is, je iets consumeert, vind ik dit soort dingen heel speciaal. Uniek. Ziek worden? Welnee, alleen wat dichter bij papà. Gedachteloos heb je het vast niet naar binnen gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen