donderdag 26 januari 2012

Motivatiepremie: to strike or not to strike

Ik luister naar de radio en hoor een bericht dat ongeveer hier op lijkt.

Een bedrijf wilde werkwilligen een anti-stakingspremie van €30 betalen als ze de oproep tot staking negeerden en tóch zouden komen werken.
De vakbond was daar niet happy mee en counterde met een opbodspelletje: €60 aan diezelfde werknemers als ze wél gingen staken. (De hoofdzetel was niet blij met deze strategie en floot de lokale afdeling terug).

Nu hebben bedrijfsdirectie en vakbond een compromis gesloten: €30 MOTIVATIEpremie aan alle werknemers, of ze nu staken of niet.

Volgt ù nog???
Aan het recht op staken mag niet geraakt worden.
Anderzijds bestaat er nog zoiets als recht op arbeid.
De ene wil ze zien werken, de andere wil ze zien staken.... dus betalen ze nu iederéén netjes €30 uit op 30 januari.
Voor 1 dag zou ik graag werknemer bij dat bedrijf zijn: word ik lekker beter van een dagje staken.... of werken... al naargelang m'n gemutstheid die dag.

Als ik niet zo anti-staking was (omdat ik nu eenmaal vind dat er te snel en te vaak gestaakt wordt), ik zou gaan staken omdat de werknemers van dàt specifiek bedrijf extra geld krijgen op 30 januari... en de rest van werkend en stakend Vlaanderen niet........


Vergeet voor àlle duidelijkheid niet dat de meerderheid der Belgen deze keer ANTI is. Anti-STAKING dat is.....

Postscriptum
Via Via Via FB las ik dit.
Ik durf niet meer te zeggen dat de jeugd niet nadenkt :) :) :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten