dinsdag 10 november 2009

Impulsief

Deze namiddag wachtte ik op bezoek.
Terwijl ik wachtte, besloot ik snel enkele boodschapjes te doen.

Woensdag is m'n papa's verjaardag, we kunnen om allerlei redenen niet uit eten gaan, dus het zal binnenshuis gebeuren.
Olijf zou alvast de spullen gaan halen voor haar opdracht: Roomstrudel, m'n persoonlijke specialiteit en favoriet van zusje.

In de winkel deed ik braaf m'n rondje mét boodschappenlijstje in de hand.
Nog snel enkele extra's meepikken voor bezoek en naar de kassa....
of toch niet?

Lodderogen vielen op een fondue-stelletje, zo'n elektrisch ding.
Jongste zusje had zich vorig jaar al enthousiast geuit over het gemak van die elektrische varianten... dus ik bleef even kijken.
Het ding zag er eenvoudig genoeg uit, was niet te duur en Olijf kreeg plots zin in fondue :)

Onder het motto "Wat goed genoeg is voor zus, is goed genoeg voor Olijf" graaide ik er eentje vast en sukkelde - intussen overladen - naar de kassa.

Eens thuis arriveerde bezoek net op het ogenblik dat ik besloot nog een snelle boodschap mee te pikken.
"Kijk eens hier... een nieuw fonduestel.... Wat denk je? Heb je zin in fondue?"

Samen snel de auto in, vleesjes en slaatjes allerlei gehaald en voorwaar en waarempel... Olijf hield een uurt en een aperitiefje later haar eerste écht fondue-etentje.
Had me overigens geen beter gezelschap kunnen wensen om het stelletje in te wijden.

Het stelletje werkte voortreffelijk. Een goede koop vandaag, kijk eens aan... Ik deed nog eens iets impulsiefs...

Het was een gemoedelijk etentje, met bijpassend gemoedelijk tafelkleedje.
Ik genoot. Hopelijk genoot bezoek ook :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten