maandag 10 januari 2011

ASAP: la vie en mots

Voor het eerst in jaren (of ... deed ik het al ooit?) gebruik ik het "woord" ASAP.

Ik stuur een sms naar m'n zussen met de vraag om hun mail ASAP te lezen. Er zit een zekere dringendheid achter.
Deze dagen hangen mensen en gebeurtenissen, organisaties en beslissingen samen...eigenlijk zoals iedere godgegeven dag, maar deze dagen word ik het meer gewaar.

ASAP dus, dat vraag ik.

Enkele minuten later denk ik even na over deze term. Hij heeft iets dwingends. Iets van "doe het NU, or else...."
En dat terwijl ASAP niets méér of minder betekent dan zo snel als voor jou mogelijk is.

Gek, hoe je een vriendelijk verzoek door middel van een stomme afkorting plots dwingend kan maken.
Het is niet moeilijk om van het leven een boeltje te maken.

En zie, terwijl ik schrijf, antwoordt één van beide zussen. ASAP was voor haar Nu.
Goed genoeg voor Olijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten