donderdag 30 juli 2009

Feesten

M'n oog valt op m'n blog. Gisteren schreef ik berichten nr 200 en 201. Voorwaar reden tot feesten.

mah nee.... daar gaat het niet over! Er zijn feesten op komst, in de érg nabije toekomst.
Lokerse Feesten meer bepaald. 't Is om die reden dat Olijf noodgedwongen nog maar eens vakantie MOET nemen.
Erg? Nee, tuurlijk niet, maar zo'n collectieve sluiting dwingt je toch om dagen op te nemen wanneer je net zo graag wat had opgespaard voor later.

Maar goed, we maken van de nood een deugd en twee dagen vóór het begin van de feesten bekijkt Olijf het programma eens.
Een boel namen die ik hoor te kennen maar waar ik absoluut geen muziekgenre aan kan vastknopen. Dan mogen die muzikanten nog zóóóóó goed zijn... asje niet weet wat ze zingen, ga je niet noodzakelijk kijken. Olijf toch niet...


Eentje valt me wel op.
Maandag 3 augustus: Bart Peeters.
'k Heb de man een aantal jaren geleden gezien toen z'n cd "Het Plaatje van Bart Peeters" uitkwam. Ik was toen verkocht. Mooie, eenvoudige nummertjes, met teksten die alleen een Peeters kan verzinnen.
Ik weet het, er zijn evenveel fervente vóór- als tegenstanders van deze zanger, maar IK vond 'em leuk toen. Zowel de cd als zijn optreden.

Sindsdien zijn nog cd's uitgekomen en Olijf heeft verzuimd om bij te blijven. Met uitzondering van de gekende nummers die de radio haalden, ....geen idee of er nog wat moois tussen zat.

Op die ene oude cd staan dingetjes die om de ene reden of de andere betekenis hebben.

Heist aan Zee
om mee te beginnen... wist ik veel dat ik deze KustMetropool ooit vaker zou gezien hebben dan ik voor mogelijk hield. Gek, bedenk ik nu... vooral omdat Olijf's Zee véél zuidelijker "hoorde" te liggen.

In Poolijs haalt Peeters er kinesisten uit Koningshooikt erbij. Had tot dan toe met moeite van het oord gehoord. Intussen ken ik een fijn maatje die zichzelf geen kinesist mag noemen, maar wiens massages ongeëvenaard zijn én die pleegt te surfen (al weet betrokkene het waarschijnlijk zelf niet) via een Koningshooiktse locatie... val nu omver :)

HOE DAN OOK.... (dat sfeervol mijmeren van me zal ik ooit toch eens aan banden moeten leggen)...
Olijf zal dus op de Lokerse Feesten te vinden zijn, minstens één avond. Wie zin heeft om erbij te zijn, hij/zij make zich kenbaar!

Parallel met de Lokerse Feesten lopen de Fonnefeesten, een gratis bedoening met muziek, eten en drank (laatste twee weliswaar tegen betaling). Een pleintje verder.

Ook aldaar vond ik gebeurtenissen die mijn aandacht verdienen.
Zoals daar zijn:
  • Zondag 2 augustus, middernacht. Luc Caals zingt André Hazes.
    Olijf heeft de intentie om daar uit volle borst te gaan meekwelen :) (dàt zijn nu nog eens verborgen kantjes, niet?)
  • Zaterdag 8 augustus, alweer middernacht. Mazacote & Sonara Cubana... nogal wiedes!
  • Zondag 9 augustus, middernacht (hoe raadt u het?). Queen Revival band: een groepje uit Duitsland dat - liet ik me vertellen - de oude Queen Hits voortreffelijk brengt.

Zeg dus niet dat u niet wist waar ik zat. 'k Heb er alvast zin in en wat mij betreft: The More The Merrier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten