woensdag 29 juli 2009

Toneelspelen

Olijf is een hypocriet, en nog geen klein beetje.

Dat bedacht ik bij mezelf gisteravond toen ik in de achteruitkijkspiegel van m'n auto keek terwijl ik op groene licht wachtte.
Zag een blonde jongedame achter het stuur die "discreet" even de neus richting oksel stak om aldaar de welriekendheid van haar lichaamsdeel te checken.

Wanneer ik zoiets zie, moet ik eens geamuseerd gniffelen.
Het gaat me niet om wat ze deed maar om de onwetendheid van haar zichtbaarheid voor anderen.

Wat de juffrouw daar deed - komààn, laat ons eerlijk zijn - is niemand vreemd. We doen het allemaal allicht wel eens.
Een aantal onder ons doen dat in de beslotenheid van hun huis of andere privé-ruimte. Sommigen echter beschouwen ook de auto als een ondoorzichtig privé-vertrek, blissfully unaware van het feit dat de ruiten in de meeste standaard auto's geen eenrichtingsglas zijn....

En dan komt de voyeur in Olijf boven.
Kijken naar mensen die
  • ongegeneerd geeuwen, wijdmonds, zonder het beleefdheidshandje voor de gapende schuur
  • het reukorgaan aan een grondige onderhoudsbeurt onderwerpen. In het ergste geval de zaak ledigen en het eindproduct (EIKES BEIKES!!!!) in de mond stoppen...
  • een pukkel, met bijna schele blik in het maquillagespiegeltje, genadeloos uitknijpen
  • de okselgeur controleren en desgevallend met ontevreden gelaatsuitdrukking constateren dat er wat aan de hygiëne moet gedaan worden
Ik hou daarvan. Het is grappig. Het is het dagelijks leven onder een vergrootglas.
Net als en plein public een jeukje wegkrabben aan je zitvlak zonder te beseffen dat àchter je evenveel mensen lopen als vóór je... ;)


Olijf probeert de schijn hoog te houden, tenminste in de auto, wachtend op het groene licht...

2 opmerkingen:

  1. Lippen stiften en daarbij onmogelijke bekken trekken :), OOOOK altijd héél fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. of bijna slaande ruzie maken zodat de auto ervan wiebelt!

    en praten in oortje of autoluidspreker van gsm. Je ziet iemand geanimeerd praten en er zit niemand naast hem/haar. :)

    wie doet het beter? komaan! suggesties!!!

    BeantwoordenVerwijderen