dinsdag 13 december 2011

Verandering

Er verandert weer één en ander in Olijf's leven.
Ik zou u graag vertellen wat dat is, maar ik weet het zelf niet. Echt.

De blog, u merkt het ook, vertraagt.
Op het werk wind ik me op om niets.
Op de blog ook....

In tegenstelling tot vroeger (héél vroeger) betekent "vroeg in bed" niet eens meer dat de laptop meegaat om nog lekker bij te schrijven. Of een fotootje te plaatsen links en rechts.

Op FB vergaat me de zin om nog wat mee te delen en het gezeur en gemekker van anderen maakt me alleen maar viesgezind.
Waardoor ik zèlf ook in gezeur verval.

Voorwaar geen mooie evolutie.

Daartegenover staat dat het met mamma de laatste weken stilaan beter gaat. Stapje voor stapje lijkt het erop dat we "er" gaan komen. Wààr "er" ook moge zijn.
Het "hoe" kunnen we ook niet voorspellen. Mogelijk begin van dementie, zeggen de experts ons, maar het is met geen ènkele wetenschappelijke test uit te sluiten.
Dus pakken we ieder weekend zoals het komt. En wachten we nog even het passeren van de feestdagen en .... tja... 4 januari 2012. Dan zal het een jaar geleden zijn. Dat ik naar huis belde om te zeggen wat er gebeurd was.

Maar wat mamma betreft, heb ik stilaan weer goede hoop.

Wat de rest betreft... we zullen zien, zei de blinde.
Mijn gezeur mag in alle geval weer ophouden. Vooraleer ik een hekel aan mezelf ontwikkel.
Gaan lopen van anderen wil nog meevallen. Maar weglopen van jezelf is... na ja.... redelijk ondoenbaar :)

1 opmerking:

  1. Tja, iedereen kan zo wel eens een moeilijke periode hebben. Je komt er wel weer boven op.

    BeantwoordenVerwijderen