donderdag 24 maart 2011

the green-eyed monster

Soms, geef ik toe, ben ik wat jaloers.

  • wanneer ik op FB lees van één geliefde naar een andere hoe blij hij wel is dat ze na anderhalf jaar nog steeds gelukkig zijn tezamen (m'n lief snoezepoezeke)
  • wanneer een gesprekspartner het ene smsje na het andere ontvangt en hij/zij daaropvolgend een vertederde glimlach rond de lippen heeft
  • wanneer vriend(inn)en zeggen "Ik ga naar m'n lief"

Dan ben ik jaloers.
Blij ook, want ik gun het die mensen van ganser harte.
maar jaloers is er óók bij.
Geen zin om dat te verbergen.
Ik wil dat óók, met de juiste persoon en om de juiste redenen.... dan snoer ik meteen iedereen de mond die me in m'n tronie wil smeren dat er al meer dan genoeg kansen voor m'n voeten werden gesmeten.
Yep dus... met de juiste persoon en om de juiste redenen.
Niet omdat het aanbod zich voordeed en ik beter iets dan niets kan nemen.

Intussen blijf ik nog wat jaloers.

4 opmerkingen:

  1. da mag je me es uitleggen bij gelegenheid, Haveel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik benijd jouw Joy de vivre. Je glimlach, je vechtlust, je humor. Ik benijd de vrijheid die je hebt, te ondernemen, te gaan en staan, waar en met wie je wil. Je kent liefde van vrienden en familie.
    The greatest thing You will ever learn, is just to love, and be loved in return. (Moulin Rouge)

    Al wordt 'liefde' in sommige gevallen iets te eng geïnterpreteerd. (Al gun ik je uiteraard die ene ware hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow.... kwa stroop aan de baard kan dit tellen... ik word er (bijna) stil van :)

    en om m'n eigen trom es te slaan:
    liefde is HET allerbelangrijkste in m'n leven, op alle mogelijke fronten. Wat ik (nog) niet kon, heb ik geoefend en ik laat ruimte voor de mogelijkheid dat ik nog heel wat te leren heb.

    Haveel, man... wat jij schreef, ik hoor het graag (wie zou dat niet doen?) maar ik zou fortuinen uitgeven om dat te horen uit de mond van de man die beweert van me te houden (verleden/heden/toekomst... die zaak staat open).

    Toch wreed merci, je hebt m'n dag opgefleurd, al vind ik dat bovenstaande op een boel van m'n vrienden van toepassing is hoor :):):)

    BeantwoordenVerwijderen