donderdag 15 januari 2009

E-tiquette

u krijgt een vervolg op het afspraak-verhaal.
Niet omdat het zo interessant is, maar omdat ik hedendaagse e-tiquette even aan de schandpaal wil nagelen.

U mag weten, het wordt een Harry Potter avond voor mij. Ik hoef even geen romantische komedie waar de hoofdpersonages mekaar zuchtend en smachtend in de armen vallen op het eind van de prent.
Even overwoog ik een Disney-filmpje. Helaas heb ik enkel Doornroosje, De Klokkenluider van de Nôtre Dame en de Aristokatten. Stuk voor stuk doorspekt met onderliggende love-stories.

Harry Potter lijkt me in dit geval een redelijk veilige keuze, hoewel ik niet voldoende onderlegd ben om volledig te vatten wat de precieze relatie is tussen Harry en Hermione... Ik waag het er op.

Het vervolg op de afspraak-saga dus.

Om 19uur had ik ergens op een parking kunnen staan, niet echt geweldig maar het had gekund, ware het niet dat ik lak heb aan halve afspraken.
Ik ging dus niet... en hield er een licht ongemakkelijk gevoel aan over (ik typeer het als aangekweekt schuldgevoel)... ik gaf er niet aan toe. Ik heb me laten wijsmaken dat ik op me moet laten jagen. Ergens in het donker wachten op een onbekende valt bezwaarlijk onder deze noemer. Dus ik bleef thuis.

Toch dat stemmetje dat in me fluisterde... misschien staat hij daar nu... Wat voor indruk moet dat niet geven???

19u36...
"Hey"
"Ben net thuis"
....
weinig meer uitleg dan dat.
Ik doe m'n uiterste best om niet de verbolgen dame te spelen, dus hou het kort maar duidelijk (denk ik)

Chat-ruzie is m'n ding niet, dus ik laat me er niet toe verleiden. Wel even vermelden dat halve afspraken niet tot mijn favorieten behoren.
Ik krijg "uitleg".
Communicatie is het probleem, zo blijkt, zonder m'n telefoonnummer kon hij me niet op de hoogte houden.
Dat de modern-day-gentleman gister enkele uren online rondhing zonder verder aandacht te besteden aan de details van de afspraak, deed er blijkbaar niet toe.

Ik maakte er niet veel woorden aan vuil. Een vrouw wordt al snel getypeerd als bezitterige zeur als ze een punt wil maken. Dus ik zweeg zo goed als.
Gaf hem enkele kansen om eenvoudigweg "sorry" te zeggen... (ben ik veeleisend?)... maar dat kwam niet bij hem op, zoveel was duidelijk.

De heer in kwestie getroostte zich zelfs niet de moeite om even te checken of ik al dan niet de reis naar de rendez-vous had ondernomen....

We hebben elkaar nog een fijne avond gewenst en dat was dat.
U mag het weten, ik heb hem geblokkeerd.
Dit is het soort van "heer" dat ik kan missen als kiespijn.

Ik geef het toe... ik ben ouderwets. E-tiquette hou ik nog even vast.

en nu...
Harry Potter

(Ik noteer dat Bridget Jones' Diary net begint op TV... vroeger kon ik daar hartelijk om lachen. Nu is het net niet genoeg ver-van-mijn-bed.)

5 opmerkingen:

  1. Hoi, Mistsluier gaf me de tip om hier eens te komen lezen.... Idd. deleten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ergens dwaalt ze nog rond, die etiquette. Zo nu en dan geeft ze een glimp van haar bestaan waardoor je weer een greintje meer vertrouwen krijgt in de mensheid en ook in de diep-menselijke goedheid van ons ras. Het kan niet anders. Had ze zich niet bij regelmaat vertoont geloof ik niet dat we als ras zo ver geëvolueerd waren. Tenzij we ons zonder vragen stellen aan de koude theorie van het Darwinisme. Het overleven van de fitste. Vraag niets, maar eis. Geef niets. Maar verwacht devotie, begrip, loyaliteit, geduld. Neem wat je moet hebben om verder te bestaan. Zelfs al is het soms ten koste van. Ik krijg soms koude rillingen van het doorgedreven egocentrisme waarin een hoop mensen zich pekelen.Flexibiliteit is voor de andere.
    Ik leg me graag neer bij de meerderheid wat deze betreft Olive. Deleten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Vraag niets, maar eis. Geef niets. Maar verwacht devotie, begrip, loyaliteit, geduld. Neem wat je moet hebben om verder te bestaan."...;
    het wordt me links en rechts aangeraden....
    Wat als dat tegen àlles indruist waar ik voor sta?
    Eerlijk, dat vooruitzicht stemt me triest...

    BeantwoordenVerwijderen