zondag 7 april 2013

't Frutsel

Kent u dat?

Het schijnt Restless Legs Syndrome te heten
en is slecht nieuws als je nierdinges in je familie hebt lopen.
Ik heb nierdinges lopen in de familie
maar die van mij zijn nog in top working order, althans, dat zei m'n arts onlangs.

En toch heb ik regelmatig Restless Legs. 't Frutsel in 't Waaslands.

Ken je dat?


Je zit lekker languit in de bioskoop
of gezellig in de zetel bij vrienden
of aan tafel, in gezelschap
Fijn. Knus, Alles wat je wil.
Je zit.

lang.
Je zit lang.
En je voelt na verloop van tijd dat er iets moet gebeuren. Je benen willen òpspringen. IETS doen.
Bewegen of zich strekken, zelfs horizontaal maar NIET (en ik schrijf NIET)
stil en gebogen blijven.

Dàt
is het frutsel.

Onlangs had ik het nog letterlijk.
Maar het is er al een poos figuurlijk.

En dan voel ik bijna
een vliegticket aankomen.

Of zoals Dame Edna wel eens placht te zeggen
Hello, Possums! I feel a (plane ticket) coming on :)

Het is er nog niet.
Ik durf niet echt te boeken (en waarom weet ik niet... of misschien ook wel... of misschien wil ik het niet weten)

Hoe dan ook. Nu is het er nog niet. Maar ik ken mezelf. Ik kan niet lang vechten tegen 't frutsel. Ik moèt de benen strekken.
It's time..............

 

6 opmerkingen:

  1. @ Olive

    Ik begrijp wat je bedoelt, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreesde ik daar toch bijna dat je echt restless legs had/hebt.
    Hup hup, de reden is niet belangrijk. Reizen is verslavend, la Puglia zeker ook, en veel gezonder dan roken. De tijd tussen boeken en vertrekken dient daarbij zo lang mogelijk te worden gehouden, dat vergroot de voorpret ;-)
    Weet je wat. Koop een ticket voor nu, voor in juli, september èn november. Een verslaving, mits serieus genomen, moet men wel voeden. Krijg je niet alleen rustige benen, maar misschien ook een kalm olijfhoofd van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat, letterlijk én figuurlijk. Schijnt gevaarlijk te zijn in combinatie met altijd goesting. Het heeft een schone wetenschappelijke naam, maar die ben ik ondertussen vergeten. Zal wel aan de leeftijd liggen :p

    Wanneer vertrek je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "altijd goesting" Nadia?
      Kuis en vroom als ik ben zal ik maar denken dat je altijd goesting in ne friet met mayonaise hebt?
      ;-)

      nog niets geboekt :)

      Verwijderen
    2. Geen goesting in kuis :P

      Ik lees het wel hier of daar als je iets boekt ;)

      Dikke kus!

      Verwijderen