dinsdag 16 april 2013

een nachtje onder de blote hemel

maakt wat los in een mens. Zelfs al is het in een weinig georganiseerde Olijf als deze.

Op zich is dat nachtje onder de sterren niets om over naar huis te schrijven,
laat staan om het op een blog te posten
en er keer na keer weer op te wijzen.

Alsof het een prestàtie was (niet dus)

maar tegelijk realiseer ik me
dat niet iederéén zomaar in de tuin gaat liggen in dit seizoen. Om er de volgende dag weer in wakker te worden.
Hoewel.... een mens zichzelf mag afvragen hoe dat zo kòmt, dat niet buiten slapen terwijl het wel kàn..... Waar en wanneer zijn wij, zoogdieren, gestopt met doen wat logisch zou kunnen genoemd worden?

Maar goed.
er komen dingen los.
Zoals daar zijn:
twee moto's die nu maar eens snel van de hand moeten. Of dat nu financieel een slimme zet is of niet. Ze in m'n garage laten staan en jaarlijks verzekeringen en wegentakt betalen is beslist niet slim.
Dus denk ik dat ik voor de vriendenprijs ga gaan. Om er (hopelijk) heel snel vanaf te zijn.

En het oplaten van een ballonnetje op FB. Onder m'n echte naam (inclusief oude Alias zodat de overgang niet te bruusk is). Met de vraag of iemand een bestelwagen ter beschikking stelt voor 2000 km heen en terug. Tegen ruilvoorwaarden.

Ik ben lang niet klaar.
LANG niet.
Maar ik moet beginnen. Want ik roest vast. En dat doet pijn... roesten.

vandaar....

weinig doordachte zetten.
Maar alles
ALLES
beter dan vastroesten.

5 opmerkingen:

  1. "Vastroesten". Dit zet me alweer aan het denken. En straks moet ik nog op FB gaan zoeken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Signora Ruggine, Mag ik dan ook mee als chauffeuse? :-)

    En wilt u zichzelf alstublieft niet zo kleineren, dan krijgt u het met mij aan de stok, dame. Onder de blote hemel slapen is veul bijzonderder dan dat je meldt welk hip truitje je scoorde bij H & M, hoeveel je bent aangekomen of afgevallen, dat je buurvrouw een trut is of dat je een reis naar Kreta boekt. Er over schrijven is dan nòg weer veel leuker. Die kilo's, dat truitje en zelfs Kreta ga je vergeten. Dat nachtje buiten vast minder snel. En als je iemand anders daarmee inspireert hetzelfde te doen, in plaats van 's nachts met z'n honderden op de stoep bij H&M voor de nieuwe collectie, (zoals ook Eva zingt op bentenge blog, 'dezelfde mensen, dezelfde gedachten'), is dat super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondertussen ben ik er zeker van, ik hou niet van vastroesten.
    Dus ga ik in navolging binnenkort eens onder de blote hemel slapen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik hoop van harte dat je niet DIT weekend had uitgekozen voor je proefnacht. Maar laat zeker weten hoe het je verliep, Bentenge :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kun je mij laten weten wat voor moto's dat je hebt staan?

    BeantwoordenVerwijderen