zaterdag 13 april 2013

de dertiende

sinds vorige post meer dan eens de kans gehad om iets leuks te posten
maar telkens de tijd niet genomen.
Of
- jawel jawel....-
de computer stomweg niet ààn gezet eens thuis....

Olijf probeert Tinternet weer te verbannen naar waar het thuishoort. De achtergrond dus.
Dat lukt met wisselende zin en dito succes. De ene keer al wat vlotter en spontaner dan de andere.

Maar het maakt dat leuke kleinigheden
zoals het eerste madeliefje in m'n gezichtsveld
of het eerste natte voorjaarsstraatstof in m'n neus
niet gemeld werden.

En dàt na één van de langste winters die ik me herinneren kan.
Veel te lang grijze dagen
en bruine landschappen
bomen die maar niet groen wilden worden
en m'n groeiend verlangen om kleur te zien. In de natuur.


Intussen kleurt het tuintje schuchter geel
met speenkruid. Een zeer tijdelijk geel dus
en zag ik m'n eerste vergeet-me-nietje
dat ik niet zal vergeten
maar (nog) niet vereeuwigde met een kiekje

omdat er geen tijd was.

Vandaag moest ik shoppen
met petekind
die morgen in de volwassenheid stapt
via haar Plechtige Heilige Communie

En dus zouden we er een korte shopvoormiddag van maken. Ruiterspullen want ze rijdt paard en ze doet dat graag.
Stom dat die ruitersportwinkel net opendeurdag hield met fikste kortingen
en dat de rest van het Waasland daar op af was gekomen.
Stom ook dat vriend/klusjesman S. die nog snel twee spotjes kwam inbouwen in Olijf's keuken... belde dat hij door een waterleiding had geboord. Terwijl Yours Truly in de monsterfile stond om te mogen betalen.

Maar de zon scheen en Olijf kwam thuis op het moment dat het lek al gedicht was en het euvel verholpen.
De eerste lunch buiten was een feit. Op zaterdag de dertiende.

De rest van m'n vrije zaterdag ging naar kadootjes inpakken, containerpark bezoeken (compleet met (nieuwe) volautomatische weegbrug!) en auto wassen want een tante moet er deftig uit zien op de Plechtige Heilige Communie van haar petekind.

En dan... een ontspannend warm bad? 
Helaas... driewerf helaas. Ondanks de ontluchtte radiatoren - het aangeboorde buis bleek er eentje van de verwarming te zijn - wilde de verwarming niet aanslaan. En het warme water evenmin. Olijf ontluchtte en resette dat het een lieve lust was
tot een uur of wat later
met een hoofdpijn die inmiddels een allures van een minimigraine had gekregen
alles weer werkte.

en ik dacht...
"het was de dertiende vandaag. Verdomme."

Maar ik heb warm water
en inbouwspots
met ledlampjes. Lekker zuinig. Maar pokkeduur.

Ach wat.
Ik heb wat ik hebben moet.
En een barstende kop erbovenop. Moet kùnnen.

1 opmerking: