zondag 14 april 2013

Amazing

ik las vandaag dit

'Don't be afraid to be amazing
-Andy Offutt Irwin-


Voorlopig stel ik me tevreden met het posten van dit handvol woorden.
Over wat erachter kookt, 
spreek ik me liever niet uit.
Of "beter" niet. 

Om niet te lullen
of niet (te) belachelijk te klinken (aldus de doemdenkende realist in mij).

Vandaag was een mooie dag trouwens.

Olijf speelde meter. Petekind schitterde. Zon ook.
Foto's misschien op een later datum.

Digitaal eindigde de dag min of meer met dit beeld.
Gebeurt niet alle dagen. Het posten waard, vond ik.

Met tegenzin sluit ik de buitendeur. 
Het schemert nog,
ik ruik een BBQ
en een merel zingt heel even.

Het is nog warm. Zo'n 20°C om 21u. 
Het werd tijd. Hoog tijd.

En nu het weer omsloeg
zou dat met enkele andere "dinges" best ook weer eens gaan gebeuren.

Een (o)lijf zoekt.............................

aaahhhh... never mind :)

3 opmerkingen:

  1. Lullen en dinges en zoekende olijven?.. het wordt hier met de dag cryptischer. ;-) Wat is de prijs als ik de puzzel oplos?

    Zou 'amazing' dezelfde oorsprong hebben de Italiaanse uitroep bij aangename verbazing: 'amazza' (zal toch eerder van ammazzare komen, vrees ik) of schrijf ik je dat anders?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als jij de puzzel oplost, beste Lehti, win je niet alleen een prijs... je mag dan mijn leven komen leiden want dan zal het eruit zien zoals ik het graag heb.
      maar ik weet nog niet hoe ik het graag heb,
      wat het moeilijk maakt om te streven naar ...
      en nog méér van dat moois.

      Trek het je niet aan als de (rode) draad weer zoek is. Zo werkt het nu eenmaal :) :) :)

      Verwijderen
  2. Van cryptogram naar poëzie. Jij bent echt van alle markten thuis, meid! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen