woensdag 14 maart 2012

dit is niet wat ik doe....

België is in rouw. Een tragisch ongeval waarbij tientallen kinderen het leven lieten. Op weg naar huis. Van skivakantie.
Tientallen ouders en eens zoveel familieleden die een week geleden hun kind voor het laatst omhelsden.

Het is wreed.

"De wereld rouwt mee" zegt men op het nieuws. En ik vraag me af of dat zo is.
Tot ik een FB-post zie van m'n neefje. Nou ja... de zoon van m'n neef. 2000 km verder. Met een foto van kaarsjes die ik al eerder zag vandaag.
"In memoria dei 22 bambini morti nell incidente in Belgio..."
Dan dringt het tot me door dat 22 verloren jonge levens iederéén raken. Zelfs het hart van een adolescente jongen in een ander land die bèst wel andere zorgen om z'n hoofd heeft dan 22 onbekenden.

Het is immens wreed.....
En meer wil ik daar niet over kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten