zaterdag 25 april 2009

Even Tussendoor

Olijf luistert steevast naar foute muziek.
Niet omdat dat "in" is... maar omdat ik altijd naar foute muziek heb geluisterd (programmeerfoutje?).

Vanochtend, op m'n spiksplinternieuwe mp4-tje, weerklonk .... OOOhhh.... Gilbert O'Sullivan.
JA, ik geef het grif toe: Gilbert O'Sullivan!

Destijds één van de weinige LP's bij m'n ouders mét liedjesteksten.
...
...
Ach wat ... nu ik toch bezig ben met opbiechten... de tweede (en laatste) LP waar de teksten bij zaten, was er eentje van Tom Jones.

Zo, nu kent iedereen de schandelijke origine van m'n muziekvoorkeuren.
Zelfs als kind hield ik van taal. Bij het - ahum - ontluiken van m'n Engels taal"gevoel" kwamen die lyrics dus bijzonder goed van pas.
O'Sullivan's "Ooh Wakka Doo Wakka Day" en Jones' "What's New Pussycat" mag ik mede verantwoordelijk stellen voor m'n huidig taalkunnen (of on-kunnen?).

BUT... I digress...

Even Tussendoor kwam er omdat O' Sullivan zong in m'n wagen vanochtend.
het refrein viel me op en dat wilde ik hier neerschrijven.

Funny old world this
Or haven't you noticed

Everything's glued on

Nothing is screwed on
One day we will come unstuck

But until then we're in luck

En méér wou ik daarover niet kwijt.

3 opmerkingen:

  1. Geeft ni Olijfje, ik kweel lekker mee;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hou van je .......................



    laatste Buddha quote .



    grinnik ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. er ZIJN zo van die mensen die je graag even doen schrikken...
    oef... zeer verdienstelijke poging, Rafale ;)

    BeantwoordenVerwijderen