dinsdag 28 april 2009

de ene dag is de andere niet

Gisteren nog geglunderd omdat ik het uiteindelijk dan tóch gewonnen had van m'n platte fietsband.
Vandaag op zoek naar herstellers voor m'n wagen...

Vanochtend, op weg naar het werk gebeurde het. Stom ongeval, én mijn fout...
Vanwege alle wegenwerken die ik op m'n weg naar het werk tegenkom, besliste ik "langs binnen door" te rijden. Een druilregentje, niet echt gehaast en ook niet onrustig.
Dat bleek dan snel te veranderen van zodra ik "bonk" voelde.

'k Heb geluk: het bleef bij mij beperkt tot blikschade: koplamp naar de vaantjes, wat blutsen en schrammen. De dame in het andere wagentje (zo'n licht overdekt brommerwagentje) had helaas méér schade. Huilend stapte ze uit haar voertuig, de ene hand in de andere gehouden.... "had je me niet gezien dan?"

Uiteraard had ik haar niet gezien.... het zou anders erg dom geweest zijn van me om tóch moedwillig het kruispunt op te rijden. Ze was wat overstuur (begrijpelijk) en ik probeerde haar te kalmeren terwijl ik de politie belde...
"Het was jouw schuld", bleef ze maar herhalen. En ja... ze had overschot van gelijk, het wàs mijn schuld.
Niet opzettelijk, maar desalniettemin míjn schuld.
Haar wagentje zag er niet echt goed uit na de klop, en voor haar hand hebben we de ambulance laten komen.
Dàt was dus allemaal mijn schuld en omdat ik dat niet kon ontkennen, voelde ik me nog schuldiger.

Zodra de ambulance arriveerde, werden we gescheiden. Ik ken de naam van die mevrouw niet en kan nu dus niet vragen hoe het met haar hand is. Morgen, na afhalen van PV zou ik meer moeten weten.

Stom, hoe zo'n dingen gebeuren. Al de hele ochtend probeer ik me voor de geest te halen hoe of wanneer ik haar zag aankomen.... NIET dus. Ik kan me niet herinneren dat ik haar wagen zag vóór hij tegen de mijne kleefde... Een blinde vlek in m'n zicht en in m'n herinnering.

STOM STOM STOM... maar het had erger gekund, en dat probeer ik me nu voor ogen te houden.

Gisteren kinderlijk blij dat ik enkele euro's had bespaard op een fietsband, vandaag op zoek naar herstellers die me zo goedkoop mogelijk zullen verder helpen met de wagen.
Hoe dagen kunnen verschillen.

4 opmerkingen:

  1. kop op...; kan iedereen overkomen. Gelukkig niet erger dan dat.. en die mevrouw komt daar wel overheen.
    liefs, ils

    BeantwoordenVerwijderen
  2. absoluut, er zijn véél erger dingen :)
    en de portemonnee, da's kwestie van budgetteren eh ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aiaiai, 't is zo rap gebeurd he, soms zie je het gewoon niet aankomen. Een hand geneest, je auto kan hersteld worden, en je hoeft je niet schuldig te voelen. Maar kan me voorstellen dat je overstuur was daarna.
    Een dikke troostknuffel van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bwa, overstuur...
    vooral ambetant omdat ik al zooooo lang ongeval-vrij reed
    én omdat de verzekering van de moto samenhangt met die van de auto en nu pijlsnel de hoogte zal invliegen...

    BeantwoordenVerwijderen