dinsdag 1 januari 2013

Prontiiiiiii? ........ Via!

Het is alweer 1 januari. Het scheelt niet veel of het is 1 januari geweest.
Tweeduizendentwaalf heeft gevlogen, merkte ik. Het was leuk en soms ook niet. Maar vooral leuk dus daar doe ik het mee.
Maar het mocht wat minder vliegen. Dus dat wens ik voor het jaar dat vandaag begon. Een beetje trager graag.
Zelf heb ik me weer (meer) gestort op slow food en hoop daarmee het trager tempo mee te bevorderen maar verder dan dit reikt m'n fantasie niet.
De laatste weken van dit jaar leek het wel alsof m'n werkdagen in duur gehalveerd waren want ik kreeg maar niet gedaan wat ik doen wilde. Tijd tijd tijd... tekort.
Als een gek ging ik op de zondag vóór eindejaar naar een (uitzonderlijk) open winkelcentrum... om nieuwjaarskadootjes. Tijd tijd tijd tekort... maar het lukte.

Vandaag "deden" we nog eens nieuwjaar bij mamma thuis. Met nieuwjaarsbrieven. De meisjes doen dat nog even. Tot ze de lagere school verlaten en dan is ook dat gedaan. En ook hùn tijd vliegt want ze groeien razendsnel op.


Voor het eerst sinds jaren aten we opnieuw zondagse pistolé-kes. Op z'n vlaams.
Het zondags servies uitgehaald, veel te veel toespijs gekocht EN taart nadien. Voor een Olijf die op culinair gebied al enkele weken slim probeert te combineren, zijn dagen als deze een kleine ramp. Maar het was gezellig en ik speelde mee. Met twee pistolé-kes en een smal spieke bisquit. Met slagroom :)

Enkele kadootjes wisselden ook van hand. De pas gekochte van tante Nanna, alias Olijf en de vers gemaakte van nichtje G.
Erg, èr-rug leuk.
G. poseert een keertje mèt gezicht en een keertje zonder. De eerste voor de herinnering, de tweede voor de blog. Zonder gezicht mag ze erop, zegt ze (nadat ze nog eens gecheckt heeft met mamma... slimme meid :))

naam ook onherkenbaar gemaakt, ... nog net op tijd :)

verliefd op haar ingrediënten :)
En zo kabbelt de eerste dag van 2013 langzaam richting middernacht. Voor de overgang naar de tweede. En binnenkort stoppen we weer met tellen en wordt alles weer heel normaal en gewoon. Zoals dat hoort :)

Hieronder nog snel een liedje dat ik niet kende maar dat gisteren per ongeluk op m'n pc terecht kwam. Ik hou wel van Gilbert O' Sullivan, maar dit nummer kende ik niet. Vond het een heel klein beetje toepasselijk voor het eind van het oude en het begin van het nieuwe jaar. Waardoor ik het hier gewoon in plak.
Dear dream :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten