zondag 28 juli 2013

Maaike Ouboter - Dat ik je mis

Omdat er iedere dag mensen zijn
die ergens mee zitten
vers of oudbakken
rauw of bewerkt

Omdat iedereen ooit wel eens ergens door moet
en denkt dat wat hij/zij voelt nooit eerder zo hard werd gevoeld als hier en nu...
en dat dat "dat" niet.... nooit.... in woorden kan uitgedrukt worden

Omdat ik vandaag dit liedje mocht ontdekken
dankzij iemand anders' post
en het me leek
dat déze woorden aardig in de buurt komen

en

Omdat ik met stellige zekerheid weet
dat het enkele snaren zal raken
bij wie wil en ook bij wie niet wil

Omdat mijn herinnering aan al dat gemis
steeds vager wordt
maar ook nooit helemaal verdwijnt

een liedje
van een jong meisje
met een oud hart


2 opmerkingen:

  1. De eerste keer dat ik haar hoorde was weken terug in de wagen op weg naar god weet waar, maar ik ging er bijna voor aan de kant staan. Prachtig. Er zijn geen andere woorden voor. Een instant klassieker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is straf eigenlijk. Tot kort voor deze post had ik het nummer nog nooit gehoord.
      Vandaag tijdens het werk hoor ik het plots op de radio. Sterker nog, het valt me óp!

      Waarmee alweer bewezen is (maar nu ook auditief wat mij betreft)
      als je iets niet kent, neem je het niet waar. Zodra je het hebt opgemerkt, ... zie je het plots overal. (nou ja... "overal"....)

      Ik vond het straffen toebak :)

      Verwijderen