zondag 1 maart 2009

Zonnige Zondag

Zondag 1 maart.
(Water)Zondag... niet echt wat gepland maar geen zin om thuis te blijven.
Snel telefoontje naar één van de zussen... Rommelmarkt goed idee? Tja, waarom niet?

Half gedweilde vloer in de woonkamer gelaten voor wat ze was, snel aangekleed en weg!

Olijf staat alle dagen tussen andermans afgedankte spulletjes, dus had me voorgenomen om vooral niets te kopen. Het ging me om het buiten zijn.

Zus, daarentegen, was op "hare koop"...
De markt stond nog niet helemaal vol, maar het was er fijn.

Terwijl Zus zocht en kocht, deed ik een toertje met haar dochtertje... die stilaan ook op dreef raakte met de aankopen. Haar budget bedroeg 2 Euro... waardoor Tante ook maar in de buidel schoot om een extraatje aan te schaffen: een Barbie Doe-boek, waar Nichtje erg blij mee was.
De koop van de dag vertèl ik niet. U mag het zelf vaststellen, aan de hand van foto-reeks.
Het artikel in kwestie is beschamend, maar het kind was er wèg van en de kostprijs was beperkt.
Voor een volle 1 Euro veranderde het artikel van eigenaar.

De voormiddag werd afgesloten met een terrasje aan een groezelig café, mijn éérste terrasje dit jaar.
Ik heb me redelijk goed aan m'n voornemen gehouden. 't Is iets waar ik me de laatste tijd duchtig in oefen: me aan m'n eigen afspraken houden. Naast de aankoop voor Nichtje, hield ik het bij twee busseltjes Bio-prei, liefdevol aangeprezen door de trotse kweker (gek hoor, hoe Bio-prei en dito aardappelen en rode kool worden aangeboden temidden van diverse prullaria... groenten worden klaarblijkelijk óók bij rommel en brocante gerekend).

De prei gaat straks de pot in. Zo'n geweldige groentjes mag je niet laten verleppen.
Van de voormiddag heb ik alvast erg genoten. Strakjes volgen allerlei klusjes thuis, ... o.a. de rest van de vloer in de woonkamer :)

1 opmerking:

  1. ik ben heel braaf en moedig geweest en heb het hele huis gedweild na een ochtendontbijt aan huis gebracht bij mijn zus ... heerlijk om dan weer op blote voeten rond te lopen

    BeantwoordenVerwijderen