dinsdag 6 november 2012

Fotoapparasie... alwèèr

Iets tussen 1 en 2 jaar geleden, schat ik, ruilde ik m'n oud fotoapparasie in voor een nieuwer model. Eentje dat behalve film ook geluid opnam (wat een revolutionaire gedachte!) en dat meteen een wat groter LCD scherm had. Niet slecht, gezien m'n achteruitgaand zicht.

Vandaag deed ik het weer. Wat een verspilzucht...
Maar ik heb een excuus. Diverse zelfs.

  1. het huidige apparasie was ziek. Althans... de sensor was gevlekt. Hoe dat ooit zo tot stand is gekomen, weet ik niet maar het weg-photoshoppen van donkere vlekken op zowat elke foto begon me stevig de keel uit te hangen.
  2. aanstaande vrijdag is yours truly officieel 4 weken siggie-vrij. En ik had mezelf een kado beloofd. En dit is het. Dat ik al wat vooruitliep op de zaak heeft te maken met een klein organisatorisch detail dat me ervan weerhoudt om te wachten tot vrijdag. Maar daar wil ik het nu nog niet over hebben.
In alle geval: Olijf kan weer handleidingen gaan lezen en nieuwe dingen uitproberen. Op een toestel waarvan ik van harte hoop dat het een goede guldenmiddenwegkeuze was: behoorlijke zoom op een zeer compact toestel.

Voor de kenners die zin hebben om hun reacties of ervaringen met dit toestel achter te laten: het gaat om een Panasonic Lumix DMC-TZ30.


 En het fijnst van al?


Met een beetje geduld, veel opzoek- en vergelijkwerk en een snuifje avontuurlijkheid vond ik een toestel met toebehoren voor een prijs die maar liefst 1/3 lager zat dan de belgische winkelketens. Lekker online. Bij een firma waar ik tot gisteren nog nooit van gehoord had.
Gisteren besteld en vandaag ontvangen, precies zoals beloofd. Eén besteld item ontbrak maar zou worden nagestuurd "met excuses voor het ongemak".
Kan gebeuren. Spijtig, dat wél, maar kan gebeuren.
Intussen heb ik tijd om uit te vissen waar al die knopjes voor dienen :):):)

5 opmerkingen:

  1. Fijn nieuws is dat! Veel plezier ermee, je hebt het méér dan verdiend! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja eh... "verdiend".... laat ik dat maar blijven denken om de uitgave te verzachten :):):)

      Verwijderen
  2. 4 weken al. Wauw! Neem eens een foto van je longen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zodra het me lukt, slik ik m'n apparasie in om jou te plezieren, Haveel ;-)

      Verwijderen
  3. Super! Je gaat er tevreden over zijn. Ik heb zelf een Panasonic Lumix FZ45.

    BeantwoordenVerwijderen